Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-02-21, 15:46   #1
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Husqvarna vs. Janome

Jag har funderingar på att köpa en Janome broderi- och symaskin. Just nu äger jag en Husqvarna Platinum plus broderimaskin. Vad tycker ni om era maskiner, vad är bra och dåligt med era maskiner? Jag har också en fundering på om jag ska behålla min Platinum och bara köpa en ren broderimaskin från Janome. Det verkar ju jätte bra att Janome har inbyggd broderi enhet för jag tycker det är lite bökigt att hålla på sätta på broderi enheten på min Platinum när jag ska brodera och sen måste man ju ta bort den när man ska sy. Jag vill höra era åsikter. Går det att använda Husqvarnas data program till Janome eller måste man ha deras program?

Senast redigerad av emilia den 2007-02-21 klockan 15:52.
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 16:04   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Kolla hur stora bågar man kan på maskinerna, så du inte köper för litet :-)
Jag har en D2 och jag tycker broderienheten verkar stadigare än på Janome. Det beror ju också på hur nära du har service så man slipper åka så långt med maskinen. När jag var in i en Janomeaffär så var deras senaste (inte industri) igång och den hördes nästan inte alls. Min D2 låter som ett smärre tröskverk tycker jag.
Provsy innan för det är ju en personkemi mellan maskinen och dig
Annars har de rea på Janomes "rena" broderimaskin nu läste jag.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-26, 21:29   #3
Mia.s Mia.s är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 6
Det fungerar jättebra med husqvarnas programvara till janome 11000. Man spara till jef-fil och för över på ett usb-minne hur smidigt som helst.
Du kan dessutom änra till valfri bågstorlek så att det passar janomes bågar.Jag har både D1 o janome 11000 och jag har inte stött på ngr problem med hqa program.Ska nu sälja min janome för jag vill skaffa en större brodermaskin, men jag är jäätte nöjd med janomen den har fungerat utan problem.
Mia.s är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons