Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-31, 21:50   #1
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag hatar gardiner!

Att sy dem alltså! Sidfållningen är ju bara sååå trist!! Ska sy 9 paneler, har 6 kvar...

(Ja, jag sitter och syr på nyårsafton. Blev lite av en vana när jag hade en hund som var rädd för fyrverkerier. Stereon på för fyllt och den bullrigaste maskinen på stora bordet med hunden under. Inte ett fyrberkeriljud som hördes där nere! Nuvarande jycke bryr sig inte ett dugg, men det gick liksom av bara farten... Och den maskinen jag syr på ikväll överröstar för övrigt inte minsta fjuttsmällare heller... Tror det är många hundägare som har det jobbigt ikväll. Mina tankar går till er!!)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 22:41   #2
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Kan inte va' fel att sy in det nya året..
Men håller med om att gardiner är trist.
Här är Tv:n på för fullt, just för att dämpa ljudet
från raketer & smällare... våran vovve gillar inte
tjutande raketer, vanliga "pang"ljud är inte sååå
farliga.
Gott Nytt År!
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 09:57   #3
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Måste nog hålla med gardiner är nog det tråkigaste man kan sy.
Det med raketrädda hundar har vi inge problem med vi har haft med våra hundar till skjutbanan ända sen de var små så de har inget emot smällarna. Och sen vi flyttade ut på landet så blir det ju inte fyverkeri på samma sätt det är ju bara grannen 3km bort som har lite grann
Att sy in det nya året tycker jag låter som en bra idé själv sydde jag nyårsklänningen innan vi skulle åka iväg.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 10:12   #4
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Kan inte annat än hålla med jag med. Det är inte så spännande med raksöm raksöm raksöm raksöm.... Men det blir säkerligen snygga gardiner när det är färdigt?!

Jag hade djur i åtanken lite när jag köpte fyrverkeripjäser förra året (känns mysko att säga då det bara var härom dagen) Köpte fontäner som sprutade färgglatt utan en massa tjut och pang.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 12:22   #5
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
När jag ska sy in kanterna på gardiner använder jag mig av en kantvikningsfot (tror jag det heter). Då går det fort och lätt och man kommer förbi det trista momentet.

Men du kanske redan har en sån...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 15:10   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag har en så'n men det blir inte alltid så bra som jag vill med den, så nu på panellängderna där kanterna syns så väl viker och pressar jag istället. har gjor en mall att vika runt, så et är rätt smärtfritt, men tråkigt i alla fall.
Några tips om användningen av kantvikningsftenfoten? Det glider och kommer gärna lite snett ibland för mig. Förebereder du kanen på något vis? Eller är det kanske bara träning som gäller?
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 15:57   #7
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Sy gardiner tycker inte jag heller om och nu ska jag sy nya till köket. Men jag har bara två små fönster så det är inte så mycket. Jag tillbringade faktiskt tolvslaget i syrummet jag med, min hund var så rädd hela kvällen för smällarna och framför allt tjutljuden. Så reagerade han inte alls förra året men han var i trädgården ensam när en raket gick av i området så det klart att det blev jobbigt.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-02, 08:01   #8
mumlan3 mumlan3 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 32
Hoppas att ni inte ger upp. Jag har gardin sömnad som jobb och tykcer faktiskt att det är riktigt roligt.

Jag brukar stryka alla kanter hemma sedan tar jag dem till min affär och syr allting där.

Lycka till!!

mumlan3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons