Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-03, 16:52   #1
Lisabet Lisabet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 3
Kardborreband

Jag skulle sy dockkläder och såg i en dockkjol att den hade en kardborreknäppning av en sort som jag aldrig sett förut. Det var mycket tunnare än normalt, och verkade inte samla så mycket skräp i den taggiga sidan.

Är det någon som vet var man kan få tag på tunna kardborreband?
Lisabet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 07:33   #2
xana xana är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 48
Här finns en del att välja på och kolla på svampband om det är något. Är det för brett kan du ju alltid klippa till.
http://www.gripband.se/svenska/hem
xana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 13:33   #3
Lisabet Lisabet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 3
Tack så mycket, men de skriver inget om tjockleken på sina kardborreband eller gripband, och då får man ju anta att det är den vanliga.
Lisabet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 12:48   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag köper mina tunna kardborrband från utlandet. Doll velcro brukar man söka på.

Tiny zipper har tunn "gripsida" (bästa faktiskt som inte fastnar i hår alls) men mjuka sidan är lika tjock som normal så det är inte helt bra och lite för styvt ibland:
http://www.tinyzippers.com/

Men sen köper jag också från andra ställen såsom PB-factory (säljer endast inom japan men de har väldigt mkt roligt)
och sen en uppsjö små säljare..

Tror min favorit är denna typ, jättetunn på båda delarna men inte alltför hemsk på gripsidan ändå.
http://www.etsy.com/view_listing.php...ng_id=20667757

Vanligen är de breda, man kan få ut 2-3 st på bredden, om man klipper ut. Blir ju ekonomiskt på så sätt.

Men jag försöker sätta i tryckknappar av metall istället (de som man syr i) generellt brukar folk som samlar på dockor tycka att plagg som har metalltryckknappar har "högre kvalité". Finns små, ca 5 mm stora.. Men inte vanligt i Sverige.. Jag köpte mina från MG tyger då de hade butik i GBG. Vet inte om de har längre. Knapp-Carlsson har inte små tyvärr. De jättesmå brukar kräva att man syr i med jättetunn nål som också är svår att finna i Sverige (vad är det med Sverige?!) men jag har köpt nålar för pärlhobby... Nu är de mina favoritnålar! Jättetunna så det är lätt att föra genom och göra små sömmar i småsömnad överhuvudtaget och ändå långa att jag med mina klumpfingrar fixar dem.... (hatar korta nålar!)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
kardborreband


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons