Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-03, 12:33   #16
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Alvan, dina hjul ser ut som mina. Under hjulen på metallplattan sitter en liten plastbit. Med hjälp av en polygrip klämmer man till plastbiten och då släpper metallplattan taget och hjulet delar sig i två bitar. Fast det kan ju vara så att vi inte har samma typ av hjul men testa.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 12:51   #17
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nä vi har inte samma hjul.

Men med våld, hävstångsprincipen och väldigt starka nypor lyckades jag bända loss hjulen från fästet och få dem rena. Ska nog inte göra det allt för ofta, men en gång per år ska nog funka.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 12:54   #18
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Det var ju synd, med tanke på vilka problem det är med sånt här så är det något att tänka på när man köper en stol till syrummet. Min är köpt begagnad så det är bara rent flax att det går så bra.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 13:03   #19
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Min är också köpt beganad, en kinnarps så det är regäla grejor. Älskar stolen i övrigt och den räddade min rygg när jag bytte mot min gamla. Skulle det vara så att hjulen tillslut pajar så kan man ju köpa nya hjul. Men jag tror inte det ska behövas på länge, regäla grejer som sagt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 13:41   #20
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Synd dom inte gör såna stolar med gummibelagd yta och utan spår. Det skulle bespara oss mycket plock i hjulen. Men dina hjul är en guldgruva av innehåll
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 14:19   #21
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hehehe

jag har småhjul längst fram på min innerulle
sist jag var hos arbetsterapeuten, fick jag en halvtimmes föreläsning om att sköta om hjulen, va sa jag storögt, närtecknikern kom o kollade på min stol o vände upponer på den klippte han bort 2 manshänder med trådar.. de var ganska pinsamt faktiskt.förstod varför den var så trögrullad. teknikern garvade mest men AT surade som vanligt..

man måste väl få visa sin hobby???
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 14:54   #22
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Hi Hi

Ja du Trollet det är nog värre med tråd i rullen än på kontors stolen. Men vilken trist AT h*n borde ju vara glad att du har en hobby och inte sitter som ett annat paket hemma!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 14:58   #23
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Min är också en Kinnarps, etiketter och allt sitter fortfarande kvar under sitsen. Då har de tydligen olika sorters hjul på sina stolar.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 15:00   #24
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jo det finns olika, det finns ju både för hårda och mjuka golv t ex och säkert andra också.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 15:03   #25
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Kan förstå att det rullar dåligt för Trollet då!
Det brukar vara det som får mig att vända upp och ner på stol eller rullbord - att det blir tvärstopp, eller glider snarare än rullar...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 15:03   #26
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Ja det är klart och jag önskar att jag hade gummihjul så det inte låter så mycket när man kör runt mellan maskinerna.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 15:07   #27
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Jag köpte en pall utan hjul. Ville egentligen haft en sådandär frisörstol, för sådana sitter jag bäst på, men jag hittade ingen till rimligt pris. Så nu är det en vanlig rund pall med rund botten, som faktiskt är ganska enkel att flytta mellan maskinerna. Visserligen svär jag ibland över den, men jag hade nog blivit ännu mer galen över få sådana tråd-tyg-hjul på stolen...

Skönt, då behöver jag inte gräma mig över DET i alla fall.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 16:36   #28
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
bara

tvungen o kolla her det ser ut idag, de rensades i fredags, men jag har broderat rätt flitigt...

hehehe inte undra på att det e trögt att rulla i från Brodyrmaskinen, nu ska jag skylla på det jämt när min 16 åring gnäller att jag allti sitter o fnular så hon inte hör tvn...
Bifogade bilder
 
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 16:25   #29
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Samma "problem" förut med trög stol men nu har det blivit bättresedan jag köpte min städhjälp på förra syfestivalen.
Det är en batteridriven "Amanda" som bar är så bra, lätt, kommer åt överallt, tar upp alla trådar m.m. och även nålar eftersom det är en magnet i den. Jag tror att jag såg att Rusta hade annons om en sådan förra veckan.
Igår var jag inte hemma och då svabbade gubben golvet i mitt syrum och idag har jag sytt lite bara. Nu har jag använt min städhjälp och det fanns en hel del att ta hand om i alla fall som ni kan se.
Jag ska visa bilderna för gubben också som tycker att det var en fånig sak jag köpte. Jag använder den ofta både här och där för den är så lätt och enkel att ta fram och dra över golvet.
Bifogade bilder
 
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 00:19   #30
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Oooops...

Oooops.
Måste erkänna en sak,jag har inte haft en tanke på detta, men stolen har rullat trögt och jag har svurit. Nu böjde jag mig sakta och andäktigt ner och kollade mina hjul och gissa vad JO SAMMA FENOMEN. Så nu har jag oxå plockat mycket smått o gott. Men ett varningens ord tjejer
AKTA SÅ NI INTE FÅR SLADD I SYRUMMET, för nu går allt så lätt så lätt :-)
Britt
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons