Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-06, 18:08   #1
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Syr fast applikationer

Jag håller på och syr fast applikationer med en tät sick sack 4 mm bred. Stygnen blir jättefina i en halv cm och sedan kommer ett stygn som är 2 mm kortare än de andra óch sedan snyggt och jämnt i en halv cm till. Alltid på samma sida. Ganska irriterande då det syns tydligt att någonting är fel. Vad göra? Använder en Husqvarna 230 och jag har rengjort för spolhylsan och trätt om maskinen. Dags att lämna in på service??? Tänkte visserligen lämna in maskinen i sommar när jag är på semester men behöver maskinen innan dess.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-06, 18:32   #2
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Låter skumt och jag lider med dig! Jag vet precis hur det är att inte kunna lämna ifrån sig maskinen och samtidigt behöva det!

Nu vet jag inte hur den maskinen är men det låter som om det är något digitalt fel...

Du kan inte låna en under tiden? Från vän/granne eller butiken där du lämnar in?

Hoppas det löser dig!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-07, 17:47   #3
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Det kan knappast vara något digitalt då det är en maskin med rattar. Jag har kollat med några vänner som syr mycket och det verkar som att det är dags att lämna in maskinen på service.

Dags att hämta upp reservmaskinen från källaren. Trotjänaren från 1960-talets början...
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons