Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-07-05, 22:26   #1
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Hutlös fraktkostnad

Jag kontaktade ett företag i USA för att se vad fraktkostnaden skulle bli för ett tyg som jag väldigt gärna skulle vilja ha. Företaget svarade att jag bör nog kolla ett billigare alternativ än det de brukar använda. Fraktkostnaden skulle bli $90 för 4 yards tyg skickad med UPS! Jisses! Flygfrakt med USAs vanliga postkontor måste bli bra mycket billigare än så.

Det blir nog inget tygköp om inte fraktkostnaden minskar drastiskt!
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-06, 11:52   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Be dom skicka i GP kuvert. Det är cirka 10-11 dollar och de kan klämma ner bortåt en 6-7 yard i det. Jag har beställt från Fabric Shack, Big Horn quilts och flera andra affärer och de har alltid skickat med GP kuvert.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-06, 12:26   #3
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Global Priority envelope tror jag att det hette. Då kostade det $11 och de har fått plats med 6 yards. Har köpt från flera ställen på sistone...

De la om alla portona i maj från USA, så har du köpt via eBay så är det inte säkert att de har uppdaterat alla auktioner. Fick själv ett prisförslag där frakten VÄL överskred priset på varan. Typ $30 för $25 i tyg...

En finess är att den går tydligen att spåra och den bärs ut som express. Så helt plötsligt så har jag börjat få besök av posten vid frukosten. Annars brukar vi inte se en postbil förrän TIDIGAST lunch och oftast till eftermiddagskaffet.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons