Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-04, 10:19   #16
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
MadWomanInBlack skrev:
Blir jag stött för att jag inte har fått ett svar så är det ju i 99% av fallen inte för att folk vill vara elaka. Kanske har jag en större tolerans för att jag tillhör internetgenerationen? *spånar fritt*
Måste förtydliga lite känner jag Jag blir inte stött om jag inte får svar på alla mina mejl eller inlägg, långt i från. De är de fall jag faktiskt har lagt ner mycket tid och möda efter en förfrågan jag tycker jag åtminstonde kan få någon typ av gensvar. Och det här har enbart hänt vid förfrågningar via mejlen, aldrig här i forumet.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-04, 11:12   #17
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jag var nog inte heller så tydlig, jag kunde ha skrivit mer Men vad jag upplever är att många känner sig förbisedda och -stressade av många människor vid möten på internet. En del forum är också rätt bitchiga (familjeliv, helgon) med en ton som är tio gånger hårdare än det värsta jag har sett här på sysidan. Det man får göra då är att ta ett andetag och odla toleransen och tålamodet, om man känner att forumet är viktigt för en. Folk är ju inte elaka rakt igenom, utan ofta är det ett gäng olyckliga omständigheter som gör att det blir som det blir.

Men att du inte får svar tycker jag är konstigt. Jag anstränger mig alltid för att skicka ett svar, förr eller senare, även om det är något så litet som ett "tack". Också på mailen, särskilt när det gäller tradera, så att mailkontakten vid en vunnen auktion inte bara blir något anonymt och omänskligt. Artighet är ju guld värt
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-04, 12:12   #18
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Åsa! jag har fått hjälp av dig jag tror flera gånger och det bästa är då att du "pratar så jag förstår" och jag tycker med flera att det är synd att du slutar. Mina erfarenheter som ny i detta forum att ibland har tonen mot oss nya varit lite tuff från många. Jag läser alla diskussioner för alltid lär man sig nåt nytt och jag har känt ibland att vissa svar från vissa varit tuffa. Jag kommer i alla fall att sakna dina erfarenheter Åsa!!!
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-04, 19:06   #19
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jag vill inte heller tappa Åsa....

Tackar för all din hjälp och hoppas för allt i världen att den stannar kvar på forumet!!

Alla garvade hobby-syproffs på sysidan behövs för att hålla forumet på rätt köl!! Då räknar jag inte mig själv till denna exklusiva skara, även om jag sytt i snart 25 år...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-04, 19:12   #20
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
tack o farväl!

Måste som ny på sysidan, få fråga,, får man ha en egen åsikt, o disskutera denna på sidan
som nybörjare känns inte detta bra, synd,
jag blir rädd att be o hjälp o fråga något,
rätt vad det är så kanske man får sig en "känga"
att man inte har laddat ner något eller gjort något, man kan ju hjälp till med annat!!! jag har inte råd att köpa någon webbkamera, eller vad som behövs för att lägga in bilder, förresten vet jag inte hur jag skall gör, är inte så bra på data,detta som pågott här känns inte bra.
Funderar även jag på att dra mig ur!!!!Detta är obehagligt.
Irene 28
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-04, 19:53   #21
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Snälla ni sluta.

Jag blir bara ledsen av det här.

För mig räcker det att alla är sig själva

och inget annat!!!

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-04, 21:14   #22
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Vet inte vad som hänt

Tjaa... fastän jag läst igenom alla svaren i denhär tråden så vet jag ändå inte riktigt vad det är som har hänt här.

men måste bara säga att jag är väldigt förvånad över tråden. Inte för att jag på långt när läser alla tråder som sakpas här, men jag har ändå aldrig lagt märke till otrevligheter.
Jag har alltid tyckt att dethär har varit ett väldigt lungt och snällt forum.

Tycker att det är synd att vissa upplever det annorlunda och känner sig tvingade att lämna Sysidan.

(men så är man ju härdad från ett av de "värre" forumena (vovve... nån som hört talas om det? ))
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-05, 06:55   #23
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Men hallå ...

Jag håller med Bibbi o Fiffi till 100% - syforum har och är för mej en enorm källa till glädje, inspiration, kunskap, möte med nya människor mm
Irene - låt dej inte påverkas o tro att vi är ena eländiga kärringar - o gubbar här - jag har då bara stött på hjälpsamhet när man frågat om nåt.
Fast alla är vi olika o tur är väl det !!!!!!!
Kram till er alla från mej
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 01:30   #24
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Åsa! Jag kommer att sakna dig, du har varigt som en del av vad vi kallar ;beroende sy-sidan; Tack för all hjälp jag har fått av dinna inlägg på denna sida. Kram Helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 01:50   #25
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
skulle gärna skriva mer men är så paff och ledsen så det är bäst tydligen man håller tyst, annars blir man på hoppad. eller i värsta fall full-proppad med en massa e-mail.
Önskar att du återkommer!
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-06, 23:41   #26
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
har läst.....

med förstoringsglas och finner ingen anledning att du ska lämna oss. I bland vill man ta en paus... men efter ett tag ser saker och ting annorlunda ut när man haft tid att tänka och ha avstånd.. Hoppas du "bara" behöver en stunds paus men säg inte upp medlemskap för den skull.... Vi ses...
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-07, 17:24   #27
gko gko är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 90
UJ UJ UJ UJ som Närkingen säger, vilket pådrag.
Du ser Åsa att vi behöver dig, glöm det som har varit, vi börjar om igen med nya trevligare diskussioner och "utlärningar", känsliga ämnen kan vi väl låta bli att ta upp.
Hoppas att du stannar.
Gun
gko är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons