Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-22, 19:28   #16
Tina2 Tina2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 113

Tjaa...
Försöker hitta på Pastellsidan vad fraktkostnaderna är, men tycks inte finns..

Skall man behöva fara till Gävle för att handla där?...
Tina2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 21:52   #17
Tina2 Tina2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 113
Har fortfarande inte " slagit till" på en brodyrmaskin...

Nu har säljaren gått ner till 6500:-
Kan den vara värd det?
Men extrabåge, och lite tråd.

Eller skall man i alla fall satsa på den nya demomaskinen?

Jag undrar lite om USB överföring och så, det är väl mycket enklare att föra över så, än att "föra över kort", även om jag har en uppsjö av "kortluckor" på min dator...

Alltså, är 6500:- ett fyndpris, eller är det fortfaradne bättre att köpa en ny?...

Det är ju ganska mycket pengar, och jag vill helst kunna skriva bokstäver, alltså märka plagg jag syr...
Tina2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 07:00   #18
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Jämför också storleken på ramar på dom olika maskineran. Jag tror du kan sy större motiv med Janomen än med Berninan och det kommer du att vilja det kan jag lova. Jag har också Bernina Artista och är nöjd men skulle inte rekommendera Berinas 330 utan ta du Janomen istället oavsett hur mycket han går ner i pris. Jag skulle nog satsa lite extra och ta Janome 350 om du kan. Lättare överföring av motiv.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 08:31   #19
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Nu börjar priset likna något!

Bernina 330 och Janome 300/350 använder samma ramar, så ingen skillnad där.

Ska du ha en Janome med USB blir det ju nästan dbbelt, och så mycket kan inte USB vara värd!

Jag tycker inte det är något problem att slriva kort för överföring. Det är ju inte besvärligare att sticka in kortadaptern i daotrn 'n USB-minnet! Överföring med sladd dator-maskin använder jag sällan, fast min maskin klarar det. (Det beror ju lite på hur man har saker placerat om det passar eller inte.)

Du måste dock få HELT klart för dig hur man skriver till kortet som påstås följa med maskinen. Du bör också provsy denna maskin. Jag tycker säljaren verkar för okunnig för att bara våga tro honom/henne.

Berninan kräver ART eller EXP-format på sina mönster. ´Du måste alltså ha programvara som skriver dessa format, men det är inget strt problem. Du behöver ju programvara som skriver JEF till Janomen, så inte stor skillnad där...

Jag tycker du har en bra chans att eventuellt få en bra maskin för en tämligen liten slant (OM överföring av mönster är löst), men jag tycker du bör se den i arbete.

Som jag sa: Att lägga på 6000 bara för att få USB... nej, då ska det finnas andra skäl!! (Trådklipp till exempel. Det tycker jag är bra... Men inte för flera tusen...)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 12:51   #20
Tina2 Tina2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 113
Miljoners Tack till er vänliga- engagerade själar!!
Jag är så tacksam över er hjälp!...

Så toppen ju att få tips och hjälp när jag själv inte vet "någonting"...

Så ni säger att man bli "fast"?... Lika fast som jag blev i min underbara Overlock. DÅ är det ju kört sedan...
Overlock och Brodyrmaskin alltid i rullning...


Stööre och bättre maskienr hela tiden?

Även om jag har synnerligen svårt ( i dagsläget) att se mig själv handla symaskiner i 40- 50 000:- klassen!
Tina2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons