Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-06-21, 18:31   #1
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
designa egna etiketter?

Jag undrar om det är någon som har tips på hur man skulle kunna göra egna kläd etiketter, där det står vem som har gjort dem? Jag har en platinum plus broderimaskin, med nästan alla av husqvarnas plus broderiprogram. Men vad för material skall man använda till underlag, jag vill ju inte att lappen ska bli allt för stor, helst ska det gå att klippa i tyget utan att det rispar. Skulle också vilja ha tips på hur man får ett litet broderi att bli bra. Jag har försökt laga ett litet broderi med text, men det blev väldigt klumpigt på undersidan och maskinen stannade ganska ofta pga trassel. hur ska man göra för att inte få stygnen så täta?
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-21, 18:47   #2
Babsan Babsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 12
Hej, Emilia!

Hm... Själv har jag köpt namnetiketter på band som jag bara syr dit i mina kläder. Men om jag skulle fixa en egen etikett skulle jag nog använda ett tyg som liknar det jag syr plagget av - i fråga om tvätt osv. Och så skulle jag försöka leta rätt på en liten ram och fylla i bokstäver etc i den. Det går ju att få fram rätt så små bokstäver också, eller hur?
Jag har använt en rund ram en gång när jag gjorde ett märke. I ramen satte jag en liten bild och lite text och det blev riktigt bra. Försök du med!
Lycka till!
Babsan
Babsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-21, 19:08   #3
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Fick tips i min syaffär att spänna underlägg i en liten båge. Därefter brodera på vanliga bomullsband som temporärt fästs med spraylim. Har inte testat, men misstänker att det kan vara lite trixit att få det på rätt plats.

Lycka till!
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-22, 06:12   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har provade att göra eget band. Jag tråcklade fast ett bomullsband, 12 mm brett, på ett kraftigt underlägg och försökte brodera tvättsymboler.

För det första var det ganska svårt att få dit allt rakt men med lite pill gick det. Själva broderiet blev inte bra. Det var svårt att få symbolerna snygga och tydliga, fast det kanske går om man lägger ner lite mer tid än jag gjorde. Om man kan tänka sig ett bredare band så borde det gå utmärkt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons