Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-03-20, 06:39   #31
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Tack för bilden. Kanske ska göra den svart med blå ploppar på, även om de skimrar i rött.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 23:48   #32
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Hjälp igen med jordgubbsmössa

Jag håller på att sticka en jordgubbsmössa efter gratismönstret på Deisydesign men nu när jag stickat 4 rader med "luser" (st 1 år) så ser den inte så hög ut. Det finns ju ingen bild på den och stickar jag det gröna nu så blir den ju inte så "hög".
Jag vet att det finns ett mönster på Garnstudio, fick ett när jag stickade en blåbärsmössa men jag hittar inte igen varken pappersmönstret eller på hemsidan deras.
Jag stickar i Muskat. Är det någon som har något mått på hur långt man ska sticka för st 1 år innan man börjar med det gröna?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 14:37   #33
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
efter träget letande på garnstudio hittade jag blåbärsmössan så nu ska jag försöka göra min jordgubbsmössa efter de måtten.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 18:10   #34
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jo jag behöver hjälp!

Jag måtte vara totalt blåst! Jag förstår inte mönstret på jordgubbsmössan på DesiyDesign! När ska jag börja med Mönster 2? Enl mönstret ska jag göra 4 rader med "luser" och sen börja med mönster 2, men det är väl den gröna färgen?? Och när ska jag börja ta ihop? På bilden som finns på DeisyDesign så är det 6 rader med luser.

Jag hittade ju blåbärsmössan men den verkar inte vara stickad på samma sätt (jag har visserligen stickat den men jag kan inte få till en jordgubbsmössa av mönstret). Jag börjar gå upp i varv nu, det är vid det här laget min son brukar säga "lugn och fin" till mig så jag ska nog inte sticka mer i kväll om jag nu inte ska börja på raggsockorna i Fabel! Resår må väl vara ofarligt för blodtrycket.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 22:13   #35
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
Ann-Marie skrev: Visa inlägg
Är ett björnbär blått eller svart?? Har inte köpt några djupfrysta på länge så jag kommer inte ihåg!
Håller på med stjälken på blåbärsmössan nu och den är lite trist jämfört med jordgubbsmössan så jag tänkte kanske ett björnbär!
Marinblått med svarta "ploppar" och mörkgrön "krage" borde väl gå bra?? Så dottern får både ploppar och krage på sonen Det går ju inte an med jordgubbar på killar
Varför skulle inte pojkar kunna ha jordgubb!
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 22:38   #36
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Självklart går det bra med jordgubbar på pojkar också!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-02, 00:47   #37
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Pojkar i alla åldrar kan ha jordgubbsmössa. Min fysiklärare i gymnasiet hade en jordgubbsmössa som hans syster stickat till honom, och han var strax över 30 då - och det var typ de första åren på 90-talet. Såvitt jag vet har han den fortfarande....
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-02, 12:55   #38
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
För min del går det bra med vilken som mössa på pojkar eller tjejer, men önskemålet då var en blåbärmössa till dottersonen och det var mamman som på skoj fällde den kommentaren. Nu har hon beställt en jordgubbsmössa till min dotterdotter. Och mormor stickar ju snällt vad de vill ha. Men det skulle inte förvåna mig om dottersonen vill ha en jordgubbsmössa nu när systern får en :-). Bara jag fixar till det gröna så.........
Blåbärsmössan var f ö mycket populär, jag stickade i Muskat och det är ju ett väldigt mjukt och skönt garn.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-02, 17:40   #39
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Nu har jag fått till det gröna på jordgubbsmössan! Efter en del grunnande idag så fungerade mina hjärnceller :-) så nu är det bara stjälken kvar. Sen blir det raggsockor!
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 21:02   #40
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Marsinpantårtsmössa

Nu väcker jag länken igen :-) Har sett en marsipantårtsmössa på nätet så nu ska jag göra en sån (eller Ingridtårta, rosa) beroende på vad det finns för färger på Muskatgarnet. Jag tänker använda jordgubbsmössemönstret för det är verkligen bra form på det. Jag gjorde en Hello Kittymössa efter det i våras. Sen hittade jag en virkad ros på en hemsida som jag ska sätta i toppen på mössan istället för stjälken. Ska bli kul att få sticka en mössa igen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 00:45   #41
Lyckopiller Lyckopiller är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 1
Jordgubbsmössa

Jag har helt förälskat mig i mönstret. Funderar på att sticka ett par vantar, och en telefonhållare och strumpor... Någon annan som gjort något intressant?
Lyckopiller är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
jordgubbsmössa, stickning

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons