![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
admin
|
Hänga lacebroderier utomhus
Det är ju bara att försöka förstås men kanske någon som redan provat? Är det risk för att de "krullar" sig om man hänger ut dem i buskar och träd?
Jag tänker främst på fukten utomhus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har ingen aning, jag har aldrig provat.
Men blir de blöta och det regnar på dom, kan det försvinna en hel del av stadgan. Som sagt bara att testa, väntar på att få höra resultatet! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
admin
|
Ja jag får göra en testhängning innan jag hänger ut alla ägg. Kanske går att skydda med stärkelsespray, sådan man har till dukar, men den regnar väl också bort. Jag testar och rapporterar! Om ingen annan testat jag väntar ett tag och ser.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hade lace i fönstret i badrummet och det funkade inte.Det "krullade"sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Skulle man inte kunna spraya dem med klarlack?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Men klarlack...va väl ingen dum idé? Men jag tror inte att det fungerar annars...de krullar ihop sig, stärkelsen som finns i Lace broderierna "rinner" ju bort förr eller senare. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.