Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-04-16, 15:19   #1
karin_ karin_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 21
"Rädda" täcke

Sitter och funderar på att ta tag i ett nytt projekt men vet inte riktigt var jag ska börja eller vart jag vill att det ska sluta
Har ett gammalt sängtäcke, bomullstyg med fyllning av vitt fluff, som vi använder i soffan (inte så snyggt men lagom varmt och härligt gosigt) och nu börjar tyget sjunga på sista versen. Senast jag tvättade det blev det ett litet hål och tyget är så tunnslitet att det inte går att laga utan hålet blir bara större och större. Skyller lite på katten här....
Nu är frågan, är det någon som har några idéer om hur jag skulle kunna "rädda" det här täcket. Vill inte bara stoppa det i någon form av påslakan utan är mer ute efter att ge det ett nytt överdrag som sitter fast, kanske någon typ av lappteknik men hur? Sy lappar direkt på täcket?Vilken typ av tyg skulle man använda? Kan det bli bra eller bara knöligt?
Alla idéer och förslag mottages tacksamt! Ju galnare desto bättre
karin_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 17:19   #2
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Sy ett lapptäcke och använd det gamla som mellanlägg. Quilta ihop det i något passande mönster. Då har du ett varmt, gosigt och nytt mystäcke i soffan. En del av ett återbruk.


Citat:
karin_ skrev: Visa inlägg
..
Vill inte bara stoppa det i någon form av påslakan utan är mer ute efter att ge det ett nytt överdrag som sitter fast, kanske någon typ av lappteknik men hur? Sy lappar direkt på täcket?
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons