Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-05-13, 15:06   #1
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
sömnadsmusik

Är det någon mer än jag bara älskar att lyssna på lite konstig och anorlunda musik när jag syr.

TVn går bort och inte heller radion fungerar bra för mig - blir bara iriterad på samma nyheter och samma musik hela tiden och stressad också tror jag.

Har lyckats ladda ner massor med härliga soundtrack från filmer. Älskar när de är instrumentla och man bara kan njuta av musiken och inte behöver störas/irritera sig på sången.

Sen är även mina folkmusikskivor en favorit - men då måste pojkvännen ur hus för att inte bli tokig

Fler med speciell symusiksmak?
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 15:33   #2
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Eva Cassidy, Lars Winnerbäck och Michael Bublé är musik som inte riktigt går hem hos mannen så i min sykällare fyller jag cd-växlaren med dessa skivor. Lugn, skön musik ger lugn när man syr och skapar tycker jag. Och så har jag min gamla vinylspelare och mina gamla plattor som jag ibland spelar och blir nostalgisk av men blir snabbt trött på att springa och vända skivan och på den dåliga ljudkvaliten. Må så gott.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 09:38   #3
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Jag är tvärt om... vill inte lyssna på musik utan tittar på serier. Har laptopen stående snett bakom symaskinen till höger och slänger ett öga då och då. Främst när jag sitter och nålar (vilket jag tycker är skittråkigt).

I lördags tittade jag på Bones samtidigt som jag sydde gardiner. Ett avsnitt är ca 40-45 min och det är precis lagom för mig att koncentrera mig. Sen tar jag en mini paus, går på toa eller klappar katten eller något innan jag sparkar igång nästa avsnitt och fortsätter sy.
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 10:11   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Det hade jag ALDRIG redat upp.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 10:53   #5
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 93
Jag bor själv och brukar ha TV:n på för sällskaps skull nästan alltid. Syr jag har jag gärna datorn på bordet, bredvid symaskinen så jag kan chatta med kompisar och kolla mejl samtidigt. Ibland slår dock hjärnan bakut och jag stänger av allt. Häromdagen handsydde jag fast foder i en jacka. Då var det Rammstein som gällde på hög volym. Myyys!
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 11:03   #6
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
På kvällarna lyssnar jag gärna på ett samlingsalbum som heter Änglar. Melodierna ger mig ro i sinnet Jag har en liten TV i syrummet o ser den ibland.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 11:54   #7
avslutatmedlemskap111129 avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 153
Willie Nelson (helt underbar), Johnny Cash, Mozart, Boccherini,
Kris Kristofferson, Beethoven, Verdi, (Harry Brandelius -Gamla Nordsjön-jisses!!! men inspirerande när man overlockar!!!),
Frank Sinatra (underbar igen), Dean Martin, Anne Murray, Lynn Anderson,
you name it - listan är lååååååång!
avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 13:11   #8
Bitte Bitte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 148
Sportradion blir det för min del det brukar vara vid den tiden som jag hamnar i syrummet.
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 16:50   #9
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Jag brukar lyssna på ljudböcker. Blir det musik så är det en herrans blandning allt från klassiskt till svenska visor,
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 18:17   #10
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Musik som jag gillar, helst skivor med lång speltid. Det blir mest progg och neoprogg från Italien och England eller rysk rockmusik.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 18:29   #11
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
leningrad skrev: Visa inlägg
Musik som jag gillar, helst skivor med lång speltid. Det blir mest progg och neoprogg från Italien och England eller rysk rockmusik.
Fler än jag som kom att tänka på Leningrad cowboys?
Jodå dom finns på min dator med. Jag lyssnar på allt från klassiskt, opera, Jean michel Jarre, Chris de Burgh, till Slovensk folkmusik, fransk musik, pop, rock, tekno och eurovisionslåtar (från alla länder då) Njuter också gärna av instrumental musik. Jag får betydligt mer gjort om jag har musik till arbetet. Gäller både sömnad och städning.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 19:12   #12
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Leningrad Cowboys kommer från Finland - inte på min spellista.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 19:42   #13
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
leningrad skrev: Visa inlägg
Leningrad Cowboys kommer från Finland - inte på min spellista.
Sorry.
Vet att dom har en del låtar med rysk anknytning, så det är nog därför som jag förknippar dom med rysk rock.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 21:29   #14
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Gillar att lyssna på lugnare musik med visst flyt, t ex klassisk musik, opera, även radio av olika sorter.
Och så det bästa: ett gratis dataprogram som heter Screamer Radio, där kan man ställa in hundratals olika kanaler med strömmade musik, radiokanaler från massor av länder inkl Sverige, och min favoritkanal för att kunna sy bra: Solo Piano - SKY. FM

Har också den härliga Cd-samlingen Änglar som Aina skriver om. Perfekt symusik!

Nåt som absolut inte funkar är dragspelsmusik, för då kan man inte sy rakt på symaskin(!)
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 07:01   #15
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Här är det ljudböcker som gäller i massor om jag måste koncentrera mig på syendet så blir det någon radiokanal i min mp3-spelare för då gör det inget om jag missar något.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons