Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-10, 18:19   #1
Ulla-Bella Ulla-Bella är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 7
Hjälp med Easy Edit !

Hej Alla syvänner !
Jag har skaffat mej en closetter, har tänkt att göra lite större broderier nu till jul, men jag har lite problem, jag har testat med några mönster som finns i maskinen, men jag är osäker på om jag gör rätt.
Jag har komponerat ett annat mönster också men det blev ovalt 4x4 rutor men nog kan man göra runda mönster också, jag har inte heller fått det att komma in i maskinen jag har dom kopierade till minneskortet men där är det stopp !
Är det någon som på ett enkelt sätt förklarar för mej hur jag ska göra, då blir jag jätteglad tack på förhand!
Ulla-Bella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-10, 20:23   #2
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag antar atta det är Janomes ClothSetter du har skaffat, och vill göra layouter för att passa in mönstren? Vilken version av Easy Edit har du? Har du Customizer? Vilken symaskin? Många frågor..
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-10, 20:49   #3
Ulla-Bella Ulla-Bella är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 7
Ja det är Janome, maskinen är en 300E och programmet är Customizer 10000 plus, jag är jättenöjd med maskinen och har provat att göra blandade arbeten så nu tänkte jag försöka med det här också!
Ulla-Bella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-11, 17:29   #4
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Det programmet har jag också. Är det EasyEdit du vill ha hjälp med, för att göra layouter? Eller EasyImport för att stygnsätta större broderier själv? Jag antar att du då även har EasyGigaHoop...
Själv har jag ju inte Janome 300e, utan MC 10001, så hur överföring till din symaskin fungerar är jag ju inte så haj på, antar jag.
I EasyEdit lägger du ju ut broderier som är skapade i JEF (eller kanske även SEW) och bestämmer hur stor ytan ska vara. I och med det så kan man printa ut hela layouten och få markeringar att föra över på tyget som talar om var hoopen ska sättas.
Testa att öppna min bifogade fil. Den innehåller bl.a. en CAF-fil (för EasyEdit) med 4 uppsättningar av mitt blåklocksbroderi (som var och en passar att brodera med Janomes B-hoop) formade i en fyrkant.
Väljer du File...Print Preview så ser du hur skissen kommer att printas.
Hälsningar
Gunilla
Bifogade filer
Filtyp: zip blåklockor.zip (49.3 KB, 144 visningar)
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 16:38   #5
Ulla-Bella Ulla-Bella är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 7
Tack för svaret
Jag har försökt att ladda in bifogade mönstret till min dator, det är för övrigt samma mönster som jag har försökt med tidigare men maskinen säger bara att det är skadade filer så man får ta bort dem. Har försökt med att göra ett mönster av andra lagrade bilder och då fungera det så jag hoppas att jag skall klara att försöka göra något ikväll får väl testa med ett litet motiv i fall det går åt skogen. Men vad jag förstår får man väl märka ut var alla motiven skall vara med hjälp av dom utskrivna mallarna och skräddarkrita.
Ja är ju nyfiken på vad det blir och så "lite" envis.Ha en trevlig Helg!
Ulla-Bella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 22:19   #6
Pysselnoja
Guest
 
Inlägg: n/a
Jag försökte också att ta in ett ganska stort broderi i min MC10000 och fick också meddelandet att det var fel på minneskortet/skadade filer. Felet var "bara" att broderiet hade drygt 72000 stygn och maskinen kan bara ta 64000. Det går alltså inte att helt lita på vad maskinen säger.
mvh Birgitta
  Svara med citat
Gammal 2006-01-30, 05:42   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Om det är blåklockemönstret du får felmedelandet på så undrar jag om du döpt om filen? Om du har å, ä, ö med i filnamnet får man felmedelande på 300E.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-30, 10:04   #8
Pysselnoja
Guest
 
Inlägg: n/a
Nej, det var inte blåklockemönstret som jag försökte få in. Det jag menade var bara att maskinen ibland inte ger rätt meddelande och man blir kanske lurad av det.

Första gången det hände mig var jag nästan på väg att köpa ett nytt minneskort, men nu vet jag bättre.

Även om maskinen säger att det är fel på minneskortet så stämmer det inte alltid. Det kan bero på något helt annat, för mig berodde det alltså på att broderiet var för stort i stygn räknat.

Är det några fler här i syforumet som upplevt samma sak så vore jag glad att få höra om det. Som jag ser det verkar inte maskinen vara programmerad att "svara" rätt på alla problem. Den verkar bara ha ett ganska begränsat antal svar.

Vet inte om jag förklarat så alla förstår, men jag hoppas det.

mvh Birgitta
  Svara med citat
Gammal 2006-01-31, 12:27   #9
BirgittaW BirgittaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 59
Överföra till minneskort

Hej Ulla-Britt
Du skriver att du inte kan kopiera in till kortet. Vet inte om du gör samma fel som jag gjorde när maskinen var ny.Man måste överföra till minneskortet inte kopiera in och sedan måste det överföras till den första mappen (tror att den heter E). 300E klarar inte av att hantera olika mappar utan allt måste ligga under den första.

Hoppas att det kan vara till någon hjälp
Birgitta
BirgittaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons