Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-03-29, 09:27   #1
Millizent Millizent är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 3
Vidareutbildning

Hejsan!

Nu är jag trött på att ha behovanställningar och tänkte se mig om efter en vidareutbildning i sömnad. Jag vet inte riktigt vad jag ska börja med eller var jag ska söka, det jag hittat verkar inte riktigt passa mig.

Jag har grundkurd i sömnad och mönsterkonstruktion från folkhögskola. det är 8 år sedan jag gick den utbildningen men har hållit igång syendet och konstruktionen genom hobby. Nu vill jag gå snäppet längre och försöka satsa mer på det hela eftersom jag älskar att designa och sy.

Utbildningen jag vill gå ska innefatta kanske en uppdatering av det jag lärt mig, jag vill lära mig att skissa designen innan jag börjar med mönstret, har mest haft allt i huvudet och designat direkt på mönstret. Jag vill kanske bli sömmerska? Eller ska man söka på modedesign?

Tanken med utbildningen ska vara att jag ev. kan starta eget och skaffa ett eget klädmärke. Jag har tusentals ideer om hur kollektionerna kan se ut!

Har ni några tips på bra utbildningar man kan gå när man kommit upp i 30års åldern?

Tack på förhand!

//M
Millizent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-29, 14:12   #2
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Hej!

Vet inte vad du har kollat på för utbildningar, men Högskolan i Borås har ett antal utbildningar inom det textila området. Kanske är det nåt som kan passa dig: http://www.hb.se/Vill-studera/Program-och-kurser/

Tillskärarskademin i Stockholm, Göteborg och Malmö har också utbildningar som kanske passar dig.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons