Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-07, 00:38   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Teckensnitt i inlägg - styggelse

Jag vet inte om det är fler som håller med mig, men jag tycker det är en styggelse att kunna välja egen teckensnitt i inlägg, annat än den normala.

Det stör flytet när man läser, och ibland är teckensnittet svår att läsa.

Det räcker väl med att man kan ändra storlek, grovlek, kursivt och färg?

Eller finns det folk här som absolut älskar att kunna ändra teckensnitt?

(gnällapan slår till igen )
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 08:16   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag instämmer.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 09:46   #3
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag håller också med just av den anledningen att det blir så dåligt flyt i läsningen. Det kan väl räcka att man kan ändra teckensnitt när man skall skriva info om en bild man lägger upp, där tycker jag att det e OK, men i forumet tycker jag inte att det behövs...
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 09:54   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag skulle ju önska att orginalteckensnittet var lite större också. Börjar se dåligt och den som ligger som standard är för mig för liten. Så verkar en del ha förkärlek för liten text, mindre än normal och då blir det genast problem här med synen.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 10:16   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tua, du kan välja i browsern att teckensnittet blir större. (Visa, textstorlek, etc) eller ställa så att monitorn får lägre upplösning eller större tecken.

Jag tycker att den som används är lagom. För stort blir svårt för mig att läsa, faktiskt, oflyt i texten då. Om man inte sätter extrastora mellanrum mellan raderna än vad som är normalt på datorer.

EDIT:
Tar tillbaka det jag sagt. Upp 1 steg och det är fortfarande ok att läsa. upp 2 steg = fult och oflyt.

Senast redigerad av ichigo den 2009-01-07 klockan 10:42.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 14:55   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Väldigt vad flera av mina "gnällisar" dyker upp de här dagarna! Jag gillar inte när man leker med texten i vanliga inlägg. Precis som det påtalats gör det nästan alltid läsandet besvärligare.

Det är vanliga missförstånd att större text gör något mer lättläst, och enbart versaler (dessbättre inte så vanligt här, men på en del andra ställen)... huvva ligen ! Struntar i regel helt att läsa då! Och vad är det för fel med svart text? Jaja, många gånger vill man ju piffa upp saker och ting, men i löpande forumtext tycker jag man kan hålla tassarna borta!

Mig passar det förvalda teckensnittet och storleken ganska bra, mycket tack vare att det är bra kontrast på sidan. Men jag är väl medveten om hur jobbigt det kan vara om texten kanske är lite för liten, beroende på vilken skärmupplösning man har, så där säger jag egentligen vare sig bu eller bä.

Så fick jag gnälla lite till och kan nu återgå till arbetet!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 15:11   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ja det var väl en himla tur du fick "gnälla" lite till innan arbetet krävde uppmärksamhet Hihi. Jag trycker Ctrl + så länge så kan jag också läsa. Tycker att svart text på vit botten är toppen men rätt teckensnitt med fötter så det blir flyt i läsningen. Men gillar inte alls när man krymper texten till små myrben. Vem kan läsa det? Inte alla ser som falkar längre och jag tillhör dom som lämnat falkstadiet för länge sedan. Hänsyn tror jag det kallas att tillgodose allas (nästan) behov.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 11:52   #8
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Vi har tagit bort nu så att man inte kan välja annat teckensnitt i forumet, det blir bäst så.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 12:11   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Toppen, TACK!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 15:01   #10
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Stort tack till förändringen!
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons