Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-16, 07:59   #16
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
besviken!!!!

det måste vara den minsta affär innom tyg jag sett.

Paljetter o glitter i mängd o parti. men inte så mycket användbart varken för kläd eller inrednings tyger.

väldigt lite tillbehör. och dyyyyrt

Min favorit affär ligger här i haninge o heter Tyggrottan, de har haft affären i all tid, det är full proppat, mest finns det tyger för gardiner, men den som river hittar allt en godbit, jus nu har de rea. hittat fantastiskt linnetyg för 25 kronor metern. brokad för samma summa.mm mm

det de inte har är tyvärr brodyr material, så snälla åker du dit så fråga efter det, dom hävdar bestämt att jag o agneta måste vara de enda som köpt en sådan maskin...

Båda herrarna är urgoa och kunniga. ett tips är att kolla deras stuvar som alltid är 50% ( men ta inte dom som jag vill ha!!!!)

Vägbeskrivning...

åk 73 mot nynäshamn, sväng av mot Länna huddinge tag höger i rondellen så du kommer över motorvägen, körförbi bauhaus o fortsätt frammåt, du är nu på gamla nynäsvägen, kör rakt på (vinka till mej om du ser mej) du kommer åka förbi sveriges första hamburgerbar VEGAm fortsätt frammåt, straxt kommer en skylt med blommor ta in där till vänster, ( blommbutiken är väl värd ett besök oxå) bredbid denna blommbutik som ofta flyttat ut på gatan finns tyggrottan....


Jag önskar dej ett trevligt besök på "min" tygaffär. heheh tog med Elisabeth dit o hon blev lyrisk!!!

vinkar glatt,, kanske vi syns!
Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 09:17   #17
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Visst är det så, vår affär i Farsta är liten, men det är alltid något och kanske de kommer att ändra sitt varusortiment när de vet vad vi vill ha. Jag är ändå glad att det finns ett ställe att akuthandla på och jag har ju förmånen att bo i centrumet.
Men precis som Pulvertroll skriver så är Tyggrottan också min älsklingsaffär, det enda vi inte är överens om är väl när vi pratar om den jag säger "åka till Ceved" och hon säger "åka till Patrik" men det är väl en generationsfråga antar jag.
Jag har handlat hos dem sedan början på 70-talet och de har aldrig svikit mig, jag hittar alltid något där, Ta bara med dig ett öppet sinne och fantasi så kan du göra riktiga fynd.
Varning! Räkna med att plånboken är tunnare när du åker därifrån.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 13:17   #18
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Nu har jag fått den rosa elefanten.

Tack Agneta för att du hjälpte mej att få tag på elefanten, min syster blev så överaskad och jätte glad...
Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons