Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-07-29, 11:23   #1
päronpaj päronpaj är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 2
Unhappy Skruva isär/ihop symaskin

Jag var dum nog att skruva isär spolhus och ovan för att rengöra min symaskin och nu får jag inte delarna att passa in Någon som har ett tips på hur man ska gå tillväga när man skruvar fast delarna i spolhuset? Är rädd att jag kanske blivit av med någon liten del och har inte kvar bruksanvisningen. Jag har en Husqvarna Optima 190. All vägledning mottages tacksamt!
päronpaj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-29, 14:51   #2
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Vi hade såna maskiner på skolan där jag jobbade tidigare. Jag skruvade isär spolhusen några gånger och det stämmer att det är pilligt att få ihop allt igen. Tyvärr har jag inga bilder att visa hur man gör men "plastbiten (svart? lite skålformad med botten in i maskinen)" ska passas in men det finns inget man kan haka fast den i utan den hänger "löst" innan man skruvar på nästa bit. Lite mickel, ganska mycket ibland att få till det. Alla delarna ska passas in så att man kan föra nålen upp/ner med hjulet annars får man vrida delarna lite och göra ett nytt försök.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
symaskin rengöring

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons