Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-11-07, 16:17   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Men....

så tyst det har blivit här inne?!!
förr hann man lixom knappt med utan var tvungen att läsa flera gånger om dagen, o bilderna var flera sidor maskinbrodyr om dagen
vad har hänt???
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 19:53   #2
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jo här är mycket tystare än förr. En hel del har försvunnit till Facebook-grupper. Vart resten har tagit vägen har jag ingen aning om. Några är kvar ska väl tilläggas i ärlighetens namn, men aktviteten har gått ner väldigt mycket sista året. Jag kikar in här ibland för jag gillar fortfarande sysidan.
och himla kul att du är här igen.

Senast redigerad av Nima den 2013-11-07 klockan 19:57. Anledning: Felskrivning
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 20:07   #3
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Facebook och bloggar har nog tyvärr tagit en del av alla "aktivister" som en gång uppehöll sig här, både på gott och ont. Vi har från och till haft en del uppviglare också på senare tid, sådana som ska reta sig på sånt som skrivs eller reta upp andra med märkliga inlägg. Jag saknar den goa, mysiga känslan som en gång fanns när alla var vän med alla och det alltid hölls en MYCKET vänlig ton.När du, Pulvertroll skrev att du viskade ett tyst hej så var jag rädd att du inte skulle bli igenkänd av så många och jag fick nog tyvärr rätt, "den gamla" stammen som fanns då är det nog inte många kvar av.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 21:24   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
så tråkigt, jag minns oxå sysidan som ett ställe med värme o omtanke om varandra. visst fanns det lite tossigheter ibland, men det fanns en naturlig samling vid pumpen..
jag känner inte riktigt igen mej längre?!

det är tydligen bara jag som inte facebookar. hehe men jag är allergisk mot FB.. skönt att sett några av er iallafall
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 22:29   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Visst har aktiviteten minskat här på Sysidan.
Och det är synd, för här finns så mycket kunskap, om det mesta som gäller sömnad, maskinbroderi och allt som hör till det.
Inte att förglömma allt annat som hör till handarbete.

Men då får vi som fortfarande är aktiva här hålla sidan igång :-)

Visst läggs det in mycket bilder fortfarande, allt är inte maskinbroderi.
Men oerhört fina arbeten får vi se.

Många som gått ur här och bara "facebookar" kanske ångrar sig och kommer tillbaka!
På FB finns ju inte den här med olika trådar, som man kan gå tillbaka och titta i.
Sysidan kommer att överleva!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 05:48   #6
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Ja, jag kommer inte att överge Sysidan fast jag har både Facebook och egen blogg. Jag tycker detta är en fantastisk inspirationskälla och man kan få svar på många frågor, för som du skriver Dahlia så är kunskapen stor. Vi kämpar på!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 11:15   #7
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Sidan är en blek kopia av vad den har varit. Men där ser man hur viktiga användarna faktiskt är för en forumtjänst.

Jag känner igen dig och blev jätteglad, jag tänkte att nu är det någon som iallafall gör några nya inlägg.

Jag har inte Facebook och kommer inte att skaffa det heller - men jag hänger mer på ett amerikanskt forum nu. Där kommer det nya inlägg och nya bilder lite oftare.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 12:51   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
ojoj

så kan det ju inte vara..
vi får hjälpas åt o ge den en livselexir kur...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 18:24   #9
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Lottan skrev: Visa inlägg
Ja, jag kommer inte att överge Sysidan fast jag har både Facebook och egen blogg. Jag tycker detta är en fantastisk inspirationskälla och man kan få svar på många frågor, för som du skriver Dahlia så är kunskapen stor. Vi kämpar på!
Ja, som både du och Dahlia säger så kämpar vi på just för att kunskapen är så stor och vi får mycket inspiration. Personligen lägger jag aldrig in bilder på det jag gjort efter att blivit "kapad" på bilder tidigare.

Men tillbaka till kunskapen, för tyvärr, och rätta mig om jag har fel - så förekommer det också pekpinnar och besserwisserinlägg som jag vet har fått många att lämna sysidan... och det tycker jag är väldigt synd.

Nu fortsätter jag att sy på mina julklappssäckar så ha en trevlig helg på er
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 21:19   #10
SvandisRos SvandisRos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 109
Man ska inte ge upp ;)

Bibbis textil hade nu på sin sida en påminnelse om att sysidan fyller år!

Jag försvann till facebook men kom sen ihåg (tack vare Bibbi) att titta in här... och det ska jag fortsätta med
SvandisRos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 09:41   #11
sixten68 sixten68 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 35
Ständig nybörjare

Hej!
Skönt att du är tillbaka Pullvertrollet Jag har hängt här i några år och ibland men inte ofta ställer jag en fråga.
När man kommer in här och i brodyr världen inser man hur mycket det är att lära sig och hur duktiga människor det finns runt omkring oss.
Jag känner mig fortfarande som en nybörjare och är lite "feg" vad gäller mitt broderi, gör inte massor utan något litet då och då. Tycker inte att det håller så hög standard men kanske jag ska våga mig på att lägga in lite bilder ändå
sixten68 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 16:42   #12
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Hej Annika

vem är duktig o vem är inte?
jag tycker att det viktiga är känslan man vill förmedla, inte kvaliteten.
när ajg tittar på mina tidiga alster tänker jag inte vad dålig jag var då o vad dåligt min maskin sydde, utan jag inser att jag utvecklats samt att jag nog blivit mer kräsen på kvaliteten .

jag tror knappt någon blir lockad av att brodera mina brodyrer som ofta ligger runt 500,000 stygn med ca 70 förgbyten. det är ju sådant som lockar mej, men jag tror de flesta andra storknar när de ser mina stygn mängdet, en av anledningarna till att jag bytt maskin är för att jag hela tiden tänker nyanser o lager på lager.
jag är ju ingen typisk maskinbrodyr kund heller, då jag högst motvilligt broderar söta små fåglar o blommor. jag broderar ju mycket djur dock, men oftast fantasilandskap o invänare. vilket gör att jag kanske inte lägger upp så mycket bilder heller.

det jag vill säga med mitt svammel, är OM du vill dela med dej av dina alser skall du göra det för att det gläder dej, vill man få hjälpsamma tips kan man skriva det o vill man bara delge sin passion gör man det..

när jag äntrade sysidan 2007 så var jag ett frågvist Troll dum som ett pulver o fattade ingenting, men tack vare goda sysidan insatser njuter jag av att kunna brodera..

var glad o stolt för det som du blir glad av oavsett du delar med dej eller njuter i hemets vrå
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 18:17   #13
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
detta inlägg har 605 visningar o endast 11 svar.. kan det bli mer dött än så??
känns lite hopplöst att jag fortsätter klottra
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 19:11   #14
gredelin gredelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 58
Jag tittar in på den här sidan var och varannan dag och låter mig inspireras Just nu har jag en "ickekreativperiod" Men rätt som det är vänder det och jag börjar skapa igen, efter att ha hämtat inspiration från sydsidan och diverse bloggar
gredelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 21:51   #15
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Jag är också inne titt och tätt men skriver inte så ofta längre. Det är som flera redan sagt en lite tråkig attityd som jag inte upplevde var för några år sedan. Men jag är fortfarande kvar...
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons