Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-03-05, 18:14   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Leggings och fötter

Vad jag har fattat så är leggings som en strumpbyxa men utan fot (i slutet av 50-talet så hette det kalasbyxor och jag var fullkomligt överlycklig att jag fått både ett par röda och ett par gröna :-)) men VAD ska man ha på fötterna när man använder leggings? Ett par vanliga småsockor är ju inte så himla snyggt till tycker jag då.
Varför har man leggings och inte strumpbyxor? Det finns ju halvlånga leggings också men det är väl mer för sommarbruk. Ni som vet, jag är tacksam för svar. Jag har fastnat i grubblerier om det här :-)
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 19:00   #2
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Jag använder leggings för att jag inte gillar att ha strumpor - det är alltid nån äcklig söm som letar sig in mellan tårna - och strumpbyxor blir ännu mer "uschligt" eftersom jag inte kan kränga av mig dem var som helst.... antingen är jag barfota i sandaler till dem, och behöver jag ha tex gympaskor så har jag korta sockor som slutar under fotknölarna så de inte syns ovanför skokanten.

På vintern har jag mina leggings som långkalsonger, jag skrotar runt hemma i både lång och kort variant och har lite snygga med spetskant nertill under när jag har en lite kortare klänning på fest. Nylonstrumpor brukar väljas bort pga att jag ofta har ganska duktiga blåmärken på benen efter att ha backat in i vardagsrumsbordet eller nåt annat med hårda kanter.

Är det riktigt kallt kan jag ha dem som pyjamasbyxor också, och då brukar jag värma fötterna med fluffiga chenille-sockor som jag sparkar av mig under natten. Under täcket behöver jag inte bry mig om det är snyggt, där ska det bara vara mysigt
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons