Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-02-03, 18:43   #1
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Drops garnstudio?

Drops garnstudio har ju många gratis mönster, sticka och virka, och jag tänkte jag skulle hitta mig en fin hatt att virka. Har sett lite bilder på nätet och tänkte se om man kunde hitta ett mönster, min fråga är dock, kan någon av er gå in på sidan, för den sidan funkar inte för mig? Jag vet inte om det är mitt internet som krångar, för jag kan göra allt annat, men jag kan inte komma åt drops garnstudio!
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:49   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Här är länken
http://www.garnaffaren.se/garnstudio/
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 19:30   #3
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Jag har lite samma erfarenhet av drops egen sajt. Provade den här länken som jag sparat och den fungerade inte - svarade inte inom den tidsgräns som är satt i browsern.
http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php
Jag tittade på det för något år sedan. Bekanta klagade på att det inte gick att besöka sajten då den var otroligt seg. Jag valde då att gå in vid sextiden på morgonen och då svarade den snabbt som ögat. Den var gjord så att den laddar in bilder i större format under tiden så det ska finnas tillgängligt när man klickar. Men redan framemot sju/halv åtta började den sega till och blev praktiskt oanvändbar.
Jag tror att Garnstudio styr trafiken till servern så att deras återförsäljare får förtur och att vi andra inte släpps in. Om sedan återförsäljarna har mellanlagrat sidorna från Garnstudio vet jag inte men garnaffaren.se är riktigt snabb så det är väl ok att använda.
När jag tittade på Garnstudio kunde man se mönstren och det fanns anvisning att återförsäljaren skulle skriva ut och ge kunden mönstret vid garnköp. Kanske ett sätt att hindra sådana som bara vill ha mönsterbladen? Garnaffärens sida gav inga möjligheter till "gratis mönster" som det står på garnstudios ingångssida. (Finns i google-cachen att titta på.)
Jag ska prova igen en tidig morgon och se om det är samma mönster nu med.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 20:29   #4
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Har samma erfarenhet jag också, deras site är otroligt seg och ibland svarar den inte alls. Tycker det är rätt dåligt av dem, de är såpass stora att de borde kunna hantera trafiken.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 20:59   #5
Karen Karen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 111
Just idag la de ut på facebook, att deras sida inte fungerar, men att de jobbar på det. Det kan hända vem som helst. Den är säkert igång igen i morgon.
Karen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 21:00   #6
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Jag tänkte ju på den siten där man har gratismönster...
jag hade sparat i mina favoriter förut, och de länkarna har funkat innan, men idag kom jag bara till google, där det stog att sidan inte fanns..
men de e ju egentligen konstigt om sidan är seg. provade nyss, de stog att sidan inte är tillgänglig.. lite synd för dom har många bra fina mönster och man får mycket inspiration där.
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 21:01   #7
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Ah, tack karen! Hoppas de funkar snart igen då!
Och tack alla för era svar!
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 06:11   #8
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Nu på lördagsmorgonen kl 7 fungerar det snabbt och bra.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 07:17   #9
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
ja minsann de gjorde det! Ska se om jag hinner kolla lite snabbt innan jag ska på gympa med min lilla gosse =)
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons