Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-11-29, 20:26   #1
V@nja V@nja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 28
Nålen försvann in i symaskinen?!

Min symaskin har två skruvhål i chassit presis intill syområdet, antagligen är dom till nått slags tillbehör som skall skruvas fast i maskinen. Hur som helst så för mig är det bara två hål där som går rakt ner i maskineriet.
Nu satt jag och sydde ihop massa quilt block och puttade bara undan alla miljoner knappnålar åt sidan medans jag sydde och en av dom råkade ramla ner i ett av hålen!

Jag sydde superförsiktigt färdigt sömmen jag höll på med, och det gick bra. Sen skruvade jag loss bakstycket på maskinen men man kunde inte ens se det området som nålen föll ner i från det hållet och fronten går inte att ta lös. Maskinen kostar 34.000:- så jag törs inte fortsätta sy och jag vågar inte skruva isär den hur som helst heller men jag har ingen lust att skicka in den och tvingas betala flera hundra/tusen kronor för att få bort nålj*veln heller.

Har en Bernina 580, någon som har tips?
V@nja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 21:36   #2
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Nästan samma sak hände mig förra året när jag quiltade på min Husqvarna Designer SE.
Ringde min symaskinsleverantör som tyckte jag kunde fortsätta att sy och att det troligen inte skulle vara något större problem. Nålen ligger fortfarande kvar i det lilla utrymmet under hålen och har inte skadat sömnaden på något sätt.

Hur det är för din maskin vågar jag naturligtvis inte säga men ville ge dig den infon jag har

Senast redigerad av beasfarmor den 2013-11-29 klockan 21:37. Anledning: tillägg
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 00:20   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Ta kontakt med butiken du köpte maskinen i. Många butiker går enklare reperationer själva. Dom kan kanske hjälpa dig att ta bort nålen.

Troligtvis ligger nålen på botten av maskinen.

Alternativt lämna in maskinen på servis. Det brukar vara fast pris på servis, då blir maskinen rengjord och ordentligt genomgånen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 17:42   #4
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Jag åkte till affären med en vanlig hushållmaskin. Ägaren bara vände den upp-o-ner. Så trillade nålen ut. Så nu vågar jag vända den i fall det skulle hända igen.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 16:05   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag skulle vända upp o ner o skaka ut den.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons