Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-02-13, 14:51   #1
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Drops mönster

Vad tycker Ni allmänt om drops Mönster?


Tycker Ni de är krångliga att förstå?

Jag har stickat en del av dom. Bl.a sockar. Inte tyckt det varit krångligt.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 16:37   #2
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Jag stickar mycket men mest efter engelska mönster, men de gånger jag stickar efter Drops-mönster blir jag tokig. Dåligt skrivna och direkta fel förekommer. En gång var mönstret helt ändrat på överdelen och överensstämde inte med bilden. Det tyckte Drops var ok. Jag hade köpt garn för 1000:- och fick inte den tröja jag såg och ville ha. Tycker om garnerna men inte mönsten.
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 17:11   #3
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag har bara bra erfarenheter av deras mönster, har väl haft tur. Mest stickat till barn. Eller mindre plagg som mössor.

Och är helt förälskad i deras Baby merino ullgarn, som både är jättebra att sticka i och som ger ett jämt och fint resultat.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 18:15   #4
oliva oliva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 154
Jag har bra erfarenheter av deras mönster och har inte hittat några fel i beskrivningarna. Jag tycker beskrivningarna är enkla att förstå.

Däremot tycker jag modellerna ofta är fula och det är inte många mönster som jag fastnar för och vill göra. Deras designer har inte samma smak som mig.

Sedan tycker jag det är svårt att förstå vilken storlek man skall välja. Jag tycker det borde stå att storlek M motsvarar kroppsmått övervidd 88 cm eller dylikt men det gör det inte. Det enda som står är vilket mått plaggen har när det är färdigstickat (plaggmått) vilket inte säger så mycket då man inte vet hur många cm rörelsevidd det är tänkt att plagget ska ha och man kanske inte ens vet hur många cm större plagget måste vara för att det ska gå på.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 19:23   #5
troback troback är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 120
Har bara virkat en kofta efter deras mönster blev heltokig på det för det stämde inte så till slut fick jag hitta på eget mönster - det var en typ av mormors-rutor som var helt tokiga i beskrivningen. Mailade 2 gånger men fick aldrig något svar. Så värst nöjd är jag ju inte med dom men koftan blev bra till slut med lite egen fantasi.
troback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 20:13   #6
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag har bara provat några mönster som har gått bra att följa. Nu håller jag på med en sjal, men jag fick repa upp några gånger innan jag fick ordning på mönstret.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 10:37   #7
MajaL MajaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 11
Jag har inte haft problem med mönstren, men min mamma har det helatiden. Hon tycker dom är krångliga.Garnet gillar jag. Jag säljer ju det

www.stickorgarn.com
MajaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 11:43   #8
oliva oliva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 154
Citat:
troback skrev: Visa inlägg
Mailade 2 gånger men fick aldrig något svar. Så värst nöjd är jag ju inte med dom men koftan blev bra till slut med lite egen fantasi.
Var mailade du då? Som jag förstår det ska man trycka på länken "Mönster blogg" som finns på varje mönstersida (till höger om rubriken "Tips & Hjälp").
Där kan man se att de är duktiga på att svara på frågor om mönstrena, åtminstone om du kollar på länken till mönstret nedan.
Annars tror jag de tycker att man ska gå till butiken där man köpte garnet och fråga om hjälp där.

http://www.garnstudio.com/lang/se/vi...d_id=1&lang=se
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 12:21   #9
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Jag tycker mönstren helt klart blivit annorlunda med åren. Vissa modeller stickas både på längden och tvären och du kan inte alltid se vart det är på väg i stickningen. Ibland undrar jag om de inte gör det svårare än det behöver vara i vissa modeller.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons