Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-09-27, 00:02   #1
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
Syfestivalen Älvsjö

Hejsan!
Jag ska för första gången besöka syfestivalen i Älvsjö. Fick en resa dit i present idag när jag fyller år. Har varit in och läst lite om vilka som ställer ut. Men nu vill jag höra era åsikter om den festivalen, ni som varit dit. Berätta gärna om hur ni upplevde mässan. Jag är så glad att jag ska få åka dit. Ska bli himla skoj. Vi ska åka på en bussresa dit, jag o mamma. Men nu känns det lite pirrigt. Undrar, kommer man bara att virra omkring där och inte hitta någonting. Eller blir man köpgalen när man ser alla fina saker som de säljer. Vad säger ni som varit dit?
Kram på er
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 08:37   #2
yellowhouse yellowhouse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 42
Grattis!

Vilken bra present
Jag har nu gått på festivalen i flera år och man känner ju numera igen de flesta utställarna och därmed har jag ofta en lista med mig på saker jag ska kolla efter
Men jag brukar först gå ett varv runt bara för att det är så härligt att titta och klämma på alla tyger och garner!

Några tips;
*ta ut kontanter hemma (kön till bankomaterna är oftast lååånga!)
* en stor ryggsäck eller dramaten är bra om man tänker köpa mycket tyg (blir så tungt och otympligt med plastkassar!)
* ta med vatten och kanske nåt att knapra på (köerna till matservringarna kan oxå vara väldigt lååånga och det är ofta svårt att hitta sittplats!)

Ha det så jättemysigt på mässan, det tänker jag ha (på fredagen!)

Kram
yellowhouse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 15:21   #3
Stickandemonkan Stickandemonkan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 15
Välkommen till en helt under bar dag , det va ju en suverän pressent men jag rekommenderar att följa ovanståenedes rekommenderade grejer.
Stickandemonkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 16:12   #4
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Ja ta med egen matsäck. Fikat på mässan är svindyrt och köerna är kilometerslånga. Det brukar finnas fika rum för matsäcksfolket.
Ta med ordentligt med kontankter. Var rädd om dessa och betala med kort där det går. Vissa tar kontokort. Kilometers långa köer till bankomaterna.
Börja mellan att kolla upp workshoperna, vilka vill du gå på, gå dit och anmäl dig. Vissa blir fulla väldigt fort. Det är kul att testa lite nytt.
Gör innan du åker en lista på sånt du behöver.
Det är lätt att tappa bort sitt sällskap och mobiltelefoner är svåra att höra, så bestäm mötesplatser.
Och så sköna skor, för det blir jättemycket gåandet.

Det är en underbar present du har fått.
Det är så kul att se att vi är så många som har samma intresse.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 17:45   #5
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Grattis till presenten. Köpgalen! Ja det är det lätt bli. Det finns så mycket fint. Men jag brukar tänka efter om jag verkligen vill göra klart den här grejen/har användning för den. Det är klart ett o annat impulsköp har jag gjort.En gång köpte jag en ny symaskin utan att ha haft en tanke på att göra det. Jag upptäckte att de nya maskinerna kan mycket mer än min från 80-talet. Brodera tex. Jag skriver också under på de andra tipsen.
Ett tips: Jag brukar gå på söndagen för då är det lite mindre med folk. Ha en trevlig dag!
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 13:06   #6
Ronja Ronja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 25
Talking Sy mässan

Det är ju rena rama julafton.
Det får man inte missa att gå på. Du har ju fått all information du behöver. Pengar, sköna skor, ryggsäck, Dricka, och mycke tålamord för det kan vara trångt.
Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 14:02   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Et litet tips till:
Tänk på att det är lätt att bli berusad av alla intryck och alla påträngande försäljare. Gör helst inte upp avtal eller köp dyrare grejer på mässan. Ta istället försäljaren visitkort och återkom när det blir vardag. Det är lätt att man kommer hem med några stycken symaskiner, som inte behöver, bara för att man inte varit vid sina sinnes fulla bruk.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons