Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-12-16, 08:55   #1
Linwa Linwa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 34
Har någon en sådan här tång?

Jag har ärvt en tång som jag tror är för tryckknappar. Har försökt sätta fast knappar men inte lyckats något vidare... Oftast möts inte delarna helt mitt för varandra, en del av de små piggarna hamnar utanför och knappen lossnar direkt.
Så jag undrar om det är någon som har en likadan tång och som vet om det ev fattas ngt eller har ngt tips.
Bifogade bilder
 
Linwa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 09:03   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
De vitstavfela plastmojängerna är unika för varje typ av knapp/öljett. Kan du plocka bort dem från tången?
I så fall sätter du på de verktyg som följer med när du köper tryckknappar och klämmer ihop knappdelarna istället för att använda hammaren.
Jag använder bara prym och de funkar på det viset. De har även refill pack som inte innehåller verktyg och förhoppningsvis är lite billigare...

Senast redigerad av syfantasten den 2010-12-16 klockan 09:03. Anledning: stavfel
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 09:37   #3
Linwa Linwa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 34
Plasthöljena sitter hårt men går kanske att få bort, dock inte utan att de går sönder tror jag.
Delarna som ska klämma åt knappdelarna (som plasthöljena sitter på) går inte att ta bort/byta. På ena sidan är det ett hål (som syns på bilden), andra sidan är aningen skålformad.
Linwa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 12:34   #4
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Jag har en sådan tång o med den följde små tryckknappar som var som ringar med taggar på. ..alltså inga släta fina knappar på framsidan av plagget utan man ser bara en ring....Har funkat ganska bra tycker jag. Plast eller gummipluttarna som det är på min är nog borttagbara med tanke på att mina ramlar av ibland....
tror det var Homeshop eller ngt sådant ställe de fanns på.
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 19:06   #5
Linwa Linwa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 34
Tack för era svar!
Upptäckte nu att jag har två olika storlekar på tryckknappar i min låda. Bland sakerna jag fick överta fanns alltså, förutom tången, tryckknappar som jag försökt sätta fast. Det kanske är så enkelt som att de är för små och lite större knappar (dvs vanlig storlek?) som t ex Pryms verkar passa tången mycket bättre!
Linwa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 11:49   #6
Stickandemonkan Stickandemonkan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 15
Tror att det är en tång för små tryck knappar typ de som sitter på vissa jeans skjortor. de är mycket praktiska.
Stickandemonkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons