Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-12-05, 12:42   #1
Senjej Senjej är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2013
Inlägg: 2
Question Prisfråga på "påhittad" produkt

Hej! Vi är en grupp studenter som arbetar med ett projekt att på låtsas starta ett företag. Alltså vi startar inte ett företag på riktigt men vi gör undersökningar och arbetar som om vi skulle. Det vi har tänkt sälja är olika gör-det-själv kit för virkade produkter. Så nu till vår fråga. Vi skulle behöva hjälp med vad som skulle kunna vara ett rimligt pris på denna produkten (alltså vad skulle du eller tror du att andra skulle vara villig att betala)?
Produkten är framtagen i en annan kurs och visas färdigvirkad på bilden. Det är en virkad ampel för växter. Garnets färger väljer man själv och man kan välja upptill tre olika. Allt som behövs för att virka produkten medföljer, virknål, garn, garnnål, mönsterbeskrivning samt alla övriga delar.
Funktionen den har är att ampeln går att rotera samt att den kan hjälpa till med att visa vilken dag man senast vattnade sina växter på (om man roterade krukan den dagen man vattnade så att den dagen indikeras).
Hoppas det var okej att posta på detta forum men tyckte det var det som passa bäst in. Vi är jätte tacksamma för svar och synpunkter!
Bifogade bilder
 
Senjej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 20:30   #2
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Ska du sälja på NK på Hamngatan kanske 600 är lagom.
På Jula är kanske 59,90 lagom.
På Stadsmissionen, kanske 30 kr.
ÖoB - svårt kan bli 10 kronorslådan.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-08, 19:00   #3
Senjej Senjej är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2013
Inlägg: 2
Tanken är att den ska säljas via en hemsida på nätet för att man ska kunna välja vilka färger det ska vara. Just nu har vi material,produktions och fraktkostnader på ca 100kr. Det priset vi har tänkt på är 250kr för att kunna täcka övriga kostnader. Så om jag omformulerar frågan: Känns 250kr som ett rimligt, lågt eller högt pris? Ursäkta att bildkvaliteten är så dålig men det var den bästa kvalitén jag kunde enligt reglerna för att ladda upp en bild.
Senjej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-09, 18:50   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Som du (TS) ser så är det inget engagemang från oss att tala om. Är inte det här fel forum i grunden? Här finns människor som gör saker själv och ser ett nöje i det. Att virka är inte särskilt stort. Några virkar vackra klänningar andra småsaker men en ampel? Att hänga den i en lekare som låter den vridas i upphängningen är väl en bra idé men ack så lättstulen och inte särskilt unik. Många hävdar dock att man inte ska vrida växter runt hela tiden. Då är det inte en feature heller. Om någon här ser det som intressant skulle de antagligen realisera den med restgarner eller ett maskinbroderat tyg som hållare. Forumdeltagarna här skulle troligen inte köpa produkten som en materialsats. Det köps en del materialsatser för att göra väskor och liknande men en så här enkel grej har ingen pris-prestanda jämfört med hur väskor prissätts i butiker. Med materialsats blir hela jobbet kvar till köparen, i princip betalar man för att göra jobbet. Det attraherar nog inte så mycket att virka en uppochnervänd kalott att hänga i fönstret.
Jag antar att du (TS)har gett upp redan?
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 22:38   #5
Jämtlandstös Jämtlandstös är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2013
Inlägg: 28
Personligen skulle jag inte betala 250kr. Däremot tror jag att ni skulle få bättre svar hos t.ex en blomsterhandel, eller kanske Panduro, dom har ju en del materialsatser. För oss "pysselfolk" är nog själva grejen att klura ut grejer själv. Så tyvärr tror jag det här är lite fel forum. Men att fråga är aldrig fel!
jag hoppas ert "företag" får en bra start torts att det började lite torftigt här.

/Sara
Jämtlandstös är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons