Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2015-10-22, 07:58   #1
CeciliaPihl CeciliaPihl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2015
Inlägg: 1
Kjolar glider upp i midjan!

Hej

Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska få bukt med.

Jag syr en del pennkjolar men jag blir tokig på att de liksom glider upp i midjan. Upp liksom ovanför midjan. Jag använder underkjol men det är som att det inte hjälper. Jag får hela tiden gå och dra ner dem.

Min tanke är att kanske sy en underkjol som i midjan och en liten bit ner på höften är gjort av ett greppande material snarare än ett glatt material. För jag vill ju inte ha glidet ovanför höfterna utan nedanför...

Jag tycker heller inte om att ha hög midja på mina kjolar utan gärna lite lägre.

Någon som förstår hur jag menar och har samma problem? Kanske någon som kommit på en bra lösning? Förra året så tyckte jag att jag kommit på en bra lösning genom att istället för underkjol, sy som ett par "innerbyxor" i glatt tyg. Då hölls faktiskt linningen på plats. Fungerar ju bra ända tills man ska gå på toaletten och man får dra ner blixtlåset och kava ner kjolen varje gång. Lite drygt kände jag.

Någon som kommit på en snilleblixt ang detta?

Hej förresten! Jag är halvny. Hette tidigare Cecilia N här men har glömt mitt lösenord och avslutat den mailadressen som jag använde då.

CeciliaPihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 07:35   #2
Millej Millej är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 91
Jag känner igen det problemet, och det på alla kjolar inte bara pennkjolar. Jag brukar ha skärp i jämt, då tycker jag det sitter bättre, men det vill man ju inte alltid behöva ha.
Jag tyckte din idé med byxor fastsydda var bra, man kanske kan sätta tryckknappar i grenen så de går att öppna vid toabesök.
Millej är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons