Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-12-21, 17:39   #1
Chrisse84 Chrisse84 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2011
Inlägg: 5
Virka flätor?

Jag funderade lite på om man kan virka flätor? T ex som del i en grytlapp eller nåt annat kul. Nån som har några bra tips eller idéer?
Chrisse84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 20:23   #2
annsj102 annsj102 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2012
Inlägg: 26
Det går att virka flätor. Jag gjorde lite research eftersom jag blev intresserad när du tog upp frågan (har själv aldrig ens tänkt tanken). På youtube finns ett antal videoklipp med instruktioner - jag tittade på den här och tyckte den var ganska tydlig: http://www.youtube.com/watch?v=kmCWJvh7iFc men det fanns som sagt fler. Det verkar dock som att de sticker upp en del, så det kanske passar bäst till arbeten som inte behöver vara plana. Men det är ju möjligt att de lägger sig mer när man har hunnit göra ett par varv till på arbetet. Eller att det blir bättre av att man strukit på dem eller så.

Vill definitivt testa själv dock! Det verkar kul (och lagom svårt för min nivå som inte är den allra högsta då jag lärde mig virka under förra året). Synd att jag inte hade med mig någon virknål och garn hem till mina föräldrar där jag är just nu..
annsj102 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons