Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-02-10, 08:37   #1
..LINDUS.. ..LINDUS.. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 28
skroten i kinna

Funderar på att ta en utflykt till skroten i kinna men tänkte bara kolla lite vad ni tycker om deras tygsortiment.... jag är ute efter enfärgat jersy och interlock och även mönstrat jersy och interlock till barnkläder.
..LINDUS.. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 12:07   #2
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Jag tycker att deras utbud av trikåtyger är lite tråkigt. Det beror ju på vad man är ute efter, men de mönstrade jersey/interlocktygerna är inte så skojiga. De har en del enfärgat, men inte så hemskt mycket.

Jag skulle dock rekommendera ett besök, för det finns ju en massa andra fina tyger. Plus att Kinnagarn finns intill!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 06:29   #3
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Håller med. Lite tunt utbud av trikå men mycket fint och prisvärt till vuxenkläder.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 19:24   #4
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 93
Jag var på Skroten för några dagar sedan för jag hört så mycket gott om stället och var väldigt nyfiken.
Deras utbud är fantastiskt, men personalen är väldigt nonchalant.
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-31, 17:07   #5
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
Tycker utbudet är helt okej, men lite varierande.

Vad det gäller service tycker jag de är jättebra! Mitt standardtipps för att få bra service i tygbutiker är att vara man, lång och skämtsam. Funkar alltid!
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-04, 14:43   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Så, platåskor (buffalo 90-tal någon? De börjar bli mode igen - usch) och klä ut sig till man och skoja lite?

Nej, jag har inte haft dålig service vid enda besöket där. Trevlig var tjejen som expiderade åt mig.

Är nyfiken på att åka dit igen. Inte perfekt butik, men man kan hitta grejer om man har tur.

Men min sambo är nog inte så pigg på att köra dit från Göteborg.

Hur är det med butiker i Borås, förresten? För cirka 10 år sedan gick jag till två butiker som var hyfsat bra o billiga. Placering minns jag tyvärr inte pga att jag inte är så orienterad. Men den större är placerad i ett område där det finns vanliga butiker också. Knallelandet? Eller något ditåt. Funderade pga att Borås kanske är lite roligare resmål för sambon också.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-04, 20:21   #7
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Det är Furulunds som du tänker på som ligger ute på Knalleland och den ska visst finnas kvar, även om de tyvärr slutat med postorder för flera år sedan ( http://www.furulundsmodetyger.se/ )
Vilka fler tygaffärer som idag finns i Borås har jag dålig koll på eftersom det tyvärr är många år sedan jag var där.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-04, 20:49   #8
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Så, platåskor (buffalo 90-tal någon? De börjar bli mode igen - usch) och klä ut sig till man och skoja lite?

Nej, jag har inte haft dålig service vid enda besöket där. Trevlig var tjejen som expiderade åt mig.

Är nyfiken på att åka dit igen. Inte perfekt butik, men man kan hitta grejer om man har tur.

Men min sambo är nog inte så pigg på att köra dit från Göteborg.

Hur är det med butiker i Borås, förresten? För cirka 10 år sedan gick jag till två butiker som var hyfsat bra o billiga. Placering minns jag tyvärr inte pga att jag inte är så orienterad. Men den större är placerad i ett område där det finns vanliga butiker också. Knallelandet? Eller något ditåt. Funderade pga att Borås kanske är lite roligare resmål för sambon också.
Går en buss från gbg. Tar en stund, men det är ganska mysigt.
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-04, 20:51   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Gillar inte bussar, tyvärr. Åksjuka. Längst fram går bra men ofta ockuperade.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 13:01   #10
Joylee Joylee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 20
Bästa butiken

Jag hittar inte ALLT på Skroten, men det finns dessutom en tygaffär till 50 meter innan Skroten, där man kan komplettera. Vad det gäller personalen på Kinna Skroten är de (i 9 fall av 10) underbara, hjälpsamma och trevliga. De vet vad de pratar om och syr själva. Men som sagt. ALLT har de inte... Furulunds i Borås har ännu mindre. Åtminstone inom vävda bomullstyger, som jag använder. Men även där, är personalen helt ljuvlig! Skrivet av en fd Göteborgare som är van vid snorkiga damer i de flesta butiker, hehe.

Mvh Lena http://www.heart2heart.n.nu/
Joylee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 16:09   #11
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Sugen åka dit. Men kanske inte nu, är fattig pga 4 lagningar på raken. Tandläkare och sedan julklappar på det. Inte bra läge.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons