Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-03-09, 13:15   #1
millan71 millan71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 73
Question Korsettmönster

Jag har läst lite här och blivit lite sugen på att testa sy en korsett. Saken är att jag är amatör med stort A.

Jag undrar om det finns mönster gratis någonstans på nätet. Vill inte köpa dyra mönster som sen kanske blir liggande för att jag inte klarar av det.

Jag skulle också vilja känna mig lite sensuell och dessutom stolt av att klarat det själv.
millan71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 13:37   #2
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Du har flera trådar här som handlar just om mönster, var man får tag i sådana osv.

Direkt på din fråga. Det finns inga gratis mönster. Ett riktigt mönster kan du köpa från VenaCava för en dryg hundring och då får du med en sömnadsbeskrivning, något som är absolut nödvändigt för att få ihop en korsett.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 20:13   #3
millan71 millan71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 73
Jag kollade lite på den sidan. Jösses, jag vet inte vad som är lätt och snyggt. Kan du ge ett förslag på en som en amatör som jag klarar av.

Du verkar ju minst sagt duktig.

Min engelska i sytermer och order är inte den bästa. Jag har aldrig beställt från utlandet förr. Hur gör jag?

Hoppas inte jag är för besvärlig nu.
millan71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 21:36   #4
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag var lite hård där...

Ett bra mönster - grundmönster är det från laughingMoon: Silverado/Doré, eller TrulyVictorian. Det senare är på vitt styvt papper som är lätt att kalkera av.
Jag har en översatt instruktion till mönster av liknande typ.