Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-23, 20:18   #1
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Vilket fraktbolag levererade från Sewingmachine.com?

Jag har beställt en symaskin från England och undrar vilket fraktbolag i Sverige som tog över frakten? Hamnade paketet på den vanliga posten, eller kom det som företagspost el liknande.

Det står nämligen (på trackingsidan) att de försökte leverera till mig idag, men att jag inte var hemma, vilket jag var. De ringde inte på eller ringde på mobilen.

Så nu blev jag nyfiken på vilka det var som försökte leverera? Någon som kommer ihåg vilka som gjorde det?
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 20:25   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
När det hänt mig har det hamnat på posten. Utan avisering, vilket var klart störande. Om det är "DPD by ground" (Interlink?) eller vad det nu var så hamnade på min "ICA-post".
För övrigt vet jag med 100% säkerhet att något leveransförsk absolut inte gjorts i just detta fall fast det står "deliver failed" eller liknande!
Tillägg: Oj, ser att jag inte läste rubriken ordentligt! Jag köpte av GUR nu senast, inte SMD! Men detsamma kan ju ändå gälla! När jag köpte från SMD för några år sedan var jag hemma och fick paketet till dörren!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 20:29   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Hos mig var det posten och det levererades direkt till dörren efter ett telesamtal för koll om jag var hemma.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 20:30   #4
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
När det hänt mig har det hamnat på posten. Utan avisering, vilket var klart störande. Om det är "DPD by ground" (Interlink?) eller vad det nu var så hamnade på min "ICA-post".
För övrigt vet jag med 100% säkerhet att något leveransförsk absolut inte gjorts i just detta fall fast det står "deliver failed" eller liknande!
Tack för snabbt svar!
Utan avisering? Menar du att de inte försökte hemma hos dig, eller att du inte fick någon avi?

Jag vet också att de absolut inte försökte leverera. Märkligt att de skriver så?
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 20:33   #5
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag fick ingen avi. Hade jag inte haft trackingen hade jag varit helt vilsen!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 20:45   #6
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Jag fick ingen avi. Hade jag inte haft trackingen hade jag varit helt vilsen!
Oj, men hur visste du att det hamnade på ICA då? På min trackinglista står det bara "To Be Called for by Consignee"... Tror du att jag kan använda trackingnumret och kolla på mitt postutlämningsställe?
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:29   #7
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Smd

Ja fick min av ett svensk leverantör.Men jag ringde till Smd och frågade om numret på paketen så jag kunde följa den på interlink.En morgon såg jag att den kommit från Malmö till Jönköping på morgonen och vid middagstiden ringde det på dörren och maskinen kom.Det blev lilla julafton. Massor av extra tillbehör.Jag är helnöjd.
Hoppas du får din snrt.

Tyskland
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:34   #8
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
tyskland skrev: Visa inlägg
Ja fick min av ett svensk leverantör.Men jag ringde till Smd och frågade om numret på paketen så jag kunde följa den på interlink.En morgon såg jag att den kommit från Malmö till Jönköping på morgonen och vid middagstiden ringde det på dörren och maskinen kom.Det blev lilla julafton. Massor av extra tillbehör.Jag är helnöjd.
Hoppas du får din snrt.

Tyskland
Det var ju just det, de ringde ju aldrig på min dörr... :S
Jag har dock lyckats hitta paketet på Posten, så jag hoppas att det kommer en avi imorgon!
Jag är inte så bra på det där med tålamod....

Det är en Janome Coverpro 1000dx i paketet, så jag är supernyfiken på hur den är!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:41   #9
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Thumbs up

Fick min med DHL levererad in i hallen.
Dom ringde och hörde när jag var hemma.
Allt fungerade perfekt!
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:43   #10
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
Zentibir skrev: Visa inlägg
Fick min med DHL levererad in i hallen.
Dom ringde och hörde när jag var hemma.
Allt fungerade perfekt!
Det var ju snarare så jag hade tänkt att det skulle gå till. Särskilt som jag faktiskt var hemma idag (sjuk)!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 07:24   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ta med dig paketnumret (inte trackingnumret, paketnumret står i inforutan när du trackingen) så hittar dom det på posten! Det behövs ingen avi nuförtiden för att få ut paket. Bara ID-kort.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 08:20   #12
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Ta med dig paketnumret (inte trackingnumret, paketnumret står i inforutan när du trackingen) så hittar dom det på posten! Det behövs ingen avi nuförtiden för att få ut paket. Bara ID-kort.
Hos oss brukar de alltid vilja ha en avi/ pinkod eller dylikt. Har försökt att få ut paket utan tidigare, utan resultat... :/ Jag håller tummarna för en avi/ett sms idag!
Annars testar jag din variant! tack för din hjälp!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 17:48   #13
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Nu har maskinen hittat hem hit! Jag gick in på postens hemsida och kunde spåra paketet där. Idag när jag kom hem hade jag en avi i brevlådan. Jag påpekade för postdamen att att de omöjligen kunde ha "försökt" lämna ut paketet igår, eftersom jag var hemma hela dagen och hon sa att jag kunde lämna ett klagomål på hemsidan, men att det tydligen inte brukade hjälpa (hon hade ju inget med saken att göra, så det var ju inte henne jag skulle klaga till egentligen).
Så, summa summarum: Om någon annan råkar ut för detta, så kan man spåra paketet via den vanliga posten (www.posten.se)

Nu ska jag sy!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 20:19   #14
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Härligt!! Grattis!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 20:55   #15
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Smd

Är du nöjd med maskinen?

Tyskland
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons