Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-10, 15:59   #1
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Söker inspiration till barnvagnsöverdrag

Vi har kommit fram till att det skulle vara smidigt med ett överdrag till sonens sittvagn (Emmaljunga Scooter). Tänkte i banor som att kunna sätta honom direkt i vagnen från sandlådan, med smutsiga byxor och skor...utan att få panikångest!

Överdraget ska helst vara smidigt att ta på och av. Det värsta får man skaka av när man kommer hem och ser det för tråkigt ut så ska överdraget kunna åka i maskin.

Jag har köpt plastbelagd bomull, mjukare och följsammare än ren vaxduk.

Nu letar jag inspiration men hittar ingen. De flesta idéer jag hittat är "bara" sittdynor eller helt omklädda vagnar. Jag vill ha ett helt överdrag så det inte kommer sand mellan alla små skrymslen och vrår.

Har ni några länktips eller bilder där hemma i gömmorna? Tacksam för alla tips!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 21:09   #2
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Nu tänker jag högt, och vet inte om det funkar men det är en idé i alla fall.
Prova att lägga något gammalt skräptyg, ex ett gammalt lakan, över vagnen. Nåla längs med sidorna på ryggstödet så långt ner så att det bildas en "hätta" som du trär över nackstödet. Vik tyget så att du kan nåla nära vinkeln mellan sits och armstöd, sen borde du kunna klippa rent så att du kan forma de sista ytterkanterna som du vill. Exempelvis kan man ju sy två band från de delar som ligger ut över armstöden, banden kan man sen fästa med kardborre i varandra bakom ryggstödet, så hålls tyget på plats. Likaså bör du kunna fästa band från främre sittdelens kant ner under vagnen och upp på baksidan om du vill att den också ska sitta stadigt.
Känns som en något otydlig beskrivning, förstår du hur jag menar?
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 21:44   #3
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Jooo jag har faktiskt kommit så långt att jag gjort en mall av växtfiberduk (tack för tipset Gumpan Norrbotten), tråcklat ihop och just trätt på den över vagnen. Har än så länge bara löst ena hörnet med insnitt men inte motstående sida än.
Flärparna på sidorna vet jag inte hur jag vill göra med än men antingen kardborre, tryckknapp eller t.o.m. en krok för att bara haka i chassit.
Det kan ju vara så att man vill fälla ihop vagnen med överdraget i (för att frakta i bilen t.ex.) och då vill jag ha en smidig lösning.
Har halvt-om-halvt funderat på om jag skulle ha en ficka i en av sidorna att ha spaden i eller annat "fint" man hittar i naturen. Eventuellt en tamp att hänga hinken i också. Korgen under vagnen är ju tyvärr jätteliten så har man något mer med sig så får inte hinken plats där under.

Någon som hittat några fina bilder att spåna lite kring?
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons