Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-16, 15:27   #1
mortuus mortuus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 57
Hantverk på Gotland?

ska till gotland en sväng i sommar och undrar vad som finns att se och besöka (även tygaffärer) främst kring visby som har med hantverk att göra? bra tygaffärer etc?
mortuus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-16, 16:58   #2
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Jag kan bara svara för tygaffärer. Det finns en i Visby som jag alltid kollar upp när jag är där, den ligger ute vid Södervärn, kan man säga. Men, den enda tygaffär där jag har fått tag på något som jag vill ha till bra pris ligger i Hemse. Trevlig personal också.
Jag hittade också en mitt ute i ingenstans någostans på södra Gotland om jag minns rätt. Jag vet inte om det var mig det var fel på den gången, men jag kom ut tomhänt. Den kändes stor, om jag minns rätt.

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 17:49   #3
mortuus mortuus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 57
tackar
mortuus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 07:57   #4
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Hantverk Gotland

Om du går in på www.oppna-ateljeer.se/ får du en förteckning över många konstnärer och hantverkare på Gotland.Det här är ju etablerade konstnärer sen finns det många hantverkare runt om på Gotland.Så det finns mycket att se på på hela Gotland inte bara Visby.
Gunnel Ekelöf
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 17:08   #5
mortuus mortuus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 57
tackar så mycket
mortuus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-22, 19:04   #6
Vildhavre Vildhavre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 48
I Visby får man inte missa Kvinnfolki, ligger rätt nära hamnen, om man fortsätter gatan ner från Kränku kommer man dit. Dom har mycket olika sorts hantverk från kvinnliga hantverkare på Gotland. Sen finns nåt som heter Design Gotland (tror jag) som jag aldrig har varit inne på men hört mycket gott om. Det ligger på Adelsgatan om jag inte minns fel.
Gotlands bästa tygaffär har redan nämnts, det är Birgits Stuvbod i Hemse, 5 mil söder om Visby.
Vid söderport ligger en liten hemslöjdsaffär som säljer bl.a. garn, rätt mysigt ställe. Det är också marknad vid Östertorg varje fredag som jag tror är väl värd att besöka.
Sist men inte minst, fikastället nr 1 i Visy, Ett rum för resande på St Hansgatan 15. Får inte missas. Har den bästa varma chokladen jag någonsin druckit, och ägaren är mer än trevlig.
Vildhavre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-23, 15:40   #7
mortuus mortuus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 57
tackar för svaren

ska smaka på den varma chokladen om det inte är för varmt för att dricka varmt då...
annars finns den godaste varma chokladen i norberg på elsa anderssons konditori...där det även finns de godaste bakelserna jag ätit i sverige
mortuus är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons