Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-06, 13:01   #1
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Angry Bandkantaren på janome coverpron bråkar!!

Jag blir galen! Jag ställer in allt rätt- har dammsugit nätet/googlat om det mesta och provat både det ena och det andra- men ända så syr den fult!!! Ibland ser det lysande ut- sedan "fastnar" den dvs den verkar inte mata fram ordentligt- och syr ministygn och trassel tills den fastnar helt.

Att den sedan rör sig i sidled så sömmen inte alltid hamnar där man tänkt sig det kan jag leva med, för det kan jag vara uppmärksam på och justera så fort det behövs.

Vad ska jag göra??? Varför matar den inte fram ordentligt? Har provat att öka pressarfottrycket hur mycket som helst känns det som- blev lite bättre en stund- sedan samma sak igen! Jag vet att det finns fler här som har coverpron- så hjälp!!!!

Jag avskyr att sprätta- men det är inte kul att ge bort något i present som inte ser fint ut....eller sälja det heller för den delen. (=omöjligt)
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 16:55   #2
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Nu är ju jag lite fröken-tvärtom, men jag fick inte riktigt ordning på min CoverPro förräns jag minskade pressarfotstrycket, helt tvärtom mot vad jag fått instruktioner om. Jag var in nu och ställde en pfiffikus mot maskinen och läste av 15 mm på ovansidan av "skruven".

//Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:24   #3
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Hm, kanske jag ska testa det?? Men det är bara när jag använder bandkantaren som detta uppstår:annars syr den jättefin tvillingsöm i dubbel e-slöjds trikå t.ex.

Men jag ska testa: allt är välkommet just nu!!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
bandkantare, janome, janome coverpro

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons