Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-06-13, 10:37   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Deprimerande baddräktsmode

Kikade in på en katalog och tänkte att här kan jag nog hitta en baddräkt som ljuger om fakta. Ack så jag bedrog mig när jag möts av slanka snygga och unga damer i perfekta kroppar. Men jag då som inte har den perfekta kroppen? vad ska jag packa in mig i. Med stigande ålder kommer ju symtomen som vi måste lära oss leva med. Bara att inse att ungdomens slanka fasta linje aldrig kommer tillbaka. *suck*

Får nog vända mig till Miss Mary of Sweden som har baddräkt med magplatta. Eller strunta i stranden

"Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor.
Då valkar bara sväller, och celluliter gror.
Generande behåring, lyfts fram i solens ljus.
Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus.

De krav som sommar´n ställer, förstör vår ledighet.
Vi sitter där å gnäller, fy fan vad jag e fet.
Fast vem vill motionera, när man kan sitta still.
Nej låt oss revoltera, vi tar en kaka till!"
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 10:44   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Vilken fin låt!
Tyvärr har jag lite samma problem fast tvärtom (dvs alla bikinisar är för stora så överdelarna åker iväg om man rör sig....)
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 10:59   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Njut så länge det varar och låt överdelen halka runt. Snart kommer andra tider

Lägg på 30 år på din härliga ålder så är du snart där jag är. Fast varför ska man bry sig, man är ju bara människa och det går inte att ändra på

Förr tittade pojkarna på en, nu tittar farbröderna... Hi hi
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 12:06   #4
titti04 titti04 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 151
Passar in precis på mig
Tack för dagens leende
titti04 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 13:53   #5
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Kommer precis hem från skolavslutningen med tårar i ögonen för det var så fint när de sjöng den blomstertid nu kommer.
Nu sitter jag här med nya tårar i ögonen men denna gång av skratt då texten inte är densamma.

Båda gångerna är det glädjetårar men ändå så olika. Vad skönt det är med sommar i alla fall.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 13:57   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Den texten vill jag lära mig och sjunga när jag sitter på stranden i min bikini För inte är jag där för att bli tittad på, nej jag vill till stranden för att njuta av solen, ta ett dopp och se mitt barn springa på den solvarma sanden och få fräknigt sommarskinn.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 14:12   #7
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Ja, det där med baddräkter...

Jag skrattar gott när jag läste din fina vers på rim.

Allt för sann tyvärr. Har gått upp över 30 kg sedan jag hamnade i rullstolen.

Så numera har jag Sveriges gladaste skinkor och lår. Ja, ni skulle se alla mina skrattgropar!

Min byst har numera stor volym. Det är bra. FÖr om jag skulle ramla så fungerar de som fendrar. Sånadär puttifrånpåsar som sitter på båtar, ni vet.

Midjan min har blivit skit bra. Jag kan bestämma exakt var jag vill ha den. Vill jag ha kort midja, då drar jag upp strumpbyxorna högt osv.

Praktiskt när jag skall sy. Behöver inte korrigera den. Följer bara mönstret.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 16:24   #8
ANNELIE66 ANNELIE66 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 41
Re: Ja, det där med baddräkter...

Citat:
Gumpan skrev:
Jag skrattar gott när jag läste din fina vers på rim.

Allt för sann tyvärr. Har gått upp över 30 kg sedan jag hamnade i rullstolen.

Så numera har jag Sveriges gladaste skinkor och lår. Ja, ni skulle se alla mina skrattgropar!

Min byst har numera stor volym. Det är bra. FÖr om jag skulle ramla så fungerar de som fendrar. Sånadär puttifrånpåsar som sitter på båtar, ni vet.

Midjan min har blivit skit bra. Jag kan bestämma exakt var jag vill ha den. Vill jag ha kort midja, då drar jag upp strumpbyxorna högt osv.

Praktiskt när jag skall sy. Behöver inte korrigera den. Följer bara mönstret.

Åh vad härligt att se att det finns så positiva människor trots allt - är väl själv sådan också, med exakt samma krassa humor.

Skön sommar på dig Gumpan... och alla andra härliga vackra människor, med eller utan valkar Det ska iallfall jag ha.....
ANNELIE66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 16:58   #9
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Kan man inte tänka sig typ korta cykelbyxor.
För att slippa raka bikinilinjen
Sen en bikini rak under bysten.
Rynka dit en nederdel så det bir som ett luftigt linne som räcker en bit ner på rumpan.
Där kan man dölja bilringarna.
Syr men det i badlycra funkar det att bada i också
Det kanske fladdrar lite i vattnet men det gör ju inget eftersom det sitter fast under bysten.
/Bibbi

ps vad tråkigt det är att så många "skäms"
över sina kroppar.
Själv har jag inte så mycket bilringar
men fasar ändå för att visa uppp mig
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 18:17   #10
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jag skulle aldrig drömma om att gå och bada i vanlig baddräkt eller bikini. Jag har inhandlat ett badlinne och en badtrosa med lite ben på.Efter tre graviditeter och långa amningar sitter inte magen där den bör göra. Även om jag har åtgärdat brösten så ligger mycket arbete kvar.
Men vet ni vad. Vi som passar in i denna visan måste vara ute och visa oss för att visa unga tjejer att det är ok att få se ut lite som man vill. Att det inte bara finns dom här trådsmala tjejerna. Jag tror att det är jätteviktigt. Så gå och bada och klä er i det ni vill!!!Simma lugnt.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 19:14   #11
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
HÖR UPP ALLA TJEJOR!!

Visst är det väl härligt att det finns mycket av oss!

Sola och bada i det som du själv mår bra i.
Då får du en fantastisk utstrålning och sprider glädje.

En kvinna med god självkänsla och självförtroende är alltid sexig tycker män, oavsett storlek.

Må gott! VI ÄR BRA!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 22:07   #12
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Visst är det väl härligt att det finns mycket av oss!

Det här gillar jag och tongången också. Vi är nog bra trots att vi inte är trådsmala och unga längre
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 23:51   #13
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, jag håller med om att badmodet är usel! Speciellt nu när baddräkter knappt finns.... De få som finns är 100% tant i marinblått eller svart i ful modell, eller 100% sportig med hög rygg för simmare. Vart har de snygga baddräkterna tagit vägen? Nu är det bara bikini överallt! Speciellt trosor med låg skärning! Ve och fasa där hänger magen ut!

Men nej, inte ska vi sitta inne eller sitta påbyltade. Nej, ut i vattnet med oss och simma! Det är så skönt och härligt. Skit i om badkläderna vi har sitter illa eller är gammalmodig. Visa att vi kan, vi bryr inte oss om våra kroppar. Det är så vi ser ut!

Och har jag sagt att det är jättehärligt att vara i vattnet och simma? Visst är det kallt i början, men sen är det bara härligt...

Jag har tagit en dopp för några dagar sedan. Blev lite ledsen över att det bara var vi två som var "gamla"(och då tycker jag att 25+ inte är så speciellt gammalt eller 29 i mitt fall, ok jag tycker jag är gammal ibland, menmen) alla andra är barn! De som är äldre än 20-25 sitter på stränderna i täckande kläder (eller är badkrukor i bikini och ligger blickstilla). Varför? Skit i om magen putar it, bysten ramlar omkring, låren full av gropar, och häng här och där.. Det är så vi ser ut på riktigt! Ja, låt dem stirra.. De får vänja sig någon gång.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 09:26   #14
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ja jösses vad jag har skrattat!

Känner så väl igen mig själv!

Älskar din tolkning Delfintua!

Jag - en klockren tjockis - har i alla fall lyckats föda 3 st barn på 1.5 år. Låt gå att jag inte var model mindre innan, och har definetivt inte blivit mindre efteråt.

Men min familj älskar mig precis som jag är, och jag är på väg att göra det jag med. Gulle dem!!!

Så blunda nu alla känsliga, för nu intar jag standen! Moby Dick har landat. Här ska lekas vågmaskin!!! hahaha

Vems badlakan var det med broderiet - årets badmode ? På pricken likt mig, fast mörkhårig då!

Hrm, hörde en gång en stor dam som sa ungefär så här: Vi storvuxna kvinnor är bra för männen, på sommaren skänker vår skugga svalka, och på vintern ger vi dem värme!

Massor av sommarkramisar
KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 13:12   #15
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Hej alla underbara tjejer
Har just kommit från Korfu (ahhh ) och för första gången på 20 år !!!! har jag haft bikini - jajamensan !
Har bestämt mej (är det 50-års krisen på ett positivt sätt ) att "nä f-n; nu har jag varit missnöjd med min kropp i 45 år så nu räcker det !!"
Enda nackdelen var att jag brände bristningarna kring naveln (se upp tjejer - man har uselt med pigment där tydligen).
Så kom igen : en rejäl bh med byglar - inget trams med trekantsknytsnörentrådar .... - och ett par brallor som sitter kvar vid simningen så e de bara å köra i sommar
KRAM till er alla !
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons