Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-03-27, 11:31   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ge mig feedback

Ja det blev ju inte ett företag just nu, men jag kan ju köra på med hobbyverksamhet

Jag har knåpat ihop en hemsida (inte min starka sida) och jag skulle väldigt gärna få kommentarer på den. Vad är bra, vad är dåligt?

Mina främsta krav på sidan är att den ska vara lätt navigerad, lätt att läsa samt naturligtvis kännas trevlig och lockande.

Eftersom kunskaperna i HTML inte är så stora så är den rätt enkelt uppbyggd och vissa skavanker finns säkert. JAg har inte heller gått egenom stavningen till 100% så ha överseende med de just nu.

Ös på med kritiken!

Jag har tagit bort länken eftersom jag behöver testa lite

Senast redigerad av Alvan den 2007-03-30 klockan 10:23.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 11:33   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kom själv på en sak jag ska ändra. Det kommer stå lite mer om vilken typ av betalning jag accepterar.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 11:41   #3
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Jag tycker sidan ser jättebra ut, och den dagen jag har ett jobb vet jag vad jag kommer vilja beställa av dig - en av dina söta mössor med applikation till min lillkis... Går det isåfall att komma med önskemål om applikation?

Kanske kan du tex ha ett kontaktformulär man kan fylla i som alternativ till mail-länk? En tabell med prislista på grejerna?

Om du känner att du behöver hjälp med html nån gång är det bara att säga till, jag har sånt liggande i bakhuvet efter att ha gått utbildning för ett antal år sedan.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:02   #4
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jag tycker verkligen att du fått till det.
Bra upplägg med bra översikt, dvs. ren och fin ser ej rörig ut. som sagt väldigt bra och får du klart med betalningsformen så. Jag tycker den ser riktigt proffsig ut. kram från Ingrid och
LYCKA TILL !
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:08   #5
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jättebra sida, lugn och trevlig med lugna fina färger, det gillar jag! Ett litet fel upptäckte jag dock, med länkarna "information" och "övrigt" kommer man till ett och samma ställe...
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:14   #6
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Jättefint verkligen Håller med de andra: rent o fräscht sas, man blir riktigt sugen på å se vad du ska sälja sen
Lycka Till !!!!
Kram Birgitta
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:53   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
Neferu skrev:
Jag tycker sidan ser jättebra ut, och den dagen jag har ett jobb vet jag vad jag kommer vilja beställa av dig - en av dina söta mössor med applikation till min lillkis... Går det isåfall att komma med önskemål om applikation?

Kanske kan du tex ha ett kontaktformulär man kan fylla i som alternativ till mail-länk? En tabell med prislista på grejerna?

Om du känner att du behöver hjälp med html nån gång är det bara att säga till, jag har sånt liggande i bakhuvet efter att ha gått utbildning för ett antal år sedan.
Min tanke är att jag på sidan lägger ut det jag kan tänka mig tillverka d v inga extrema specialbeställningar med en massa konstruktions tänkande (undantag finns ju dock alltid och frågan är fri )

Kontakt formulär är kanske bra ska kolla på det.

Kan skriva ut ungefärliga priser på exempelsidan, materialet kan ju ändras men på ett ungefär i alla fall.

Tack för erbjudandet om html, ska ha de i baktanken om det behövs
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:53   #8
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Mer och tydligare betalningsinfo vore kanske bra? Annars var det jättesnyggt upplagt.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:54   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
medmera skrev:
Jättebra sida, lugn och trevlig med lugna fina färger, det gillar jag! Ett litet fel upptäckte jag dock, med länkarna "information" och "övrigt" kommer man till ett och samma ställe...
Tack!

Jag ser inget fel, kan du beskriva lite mer vad du menar?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:55   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
JenniferS skrev:
Mer och tydligare betalningsinfo vore kanske bra? Annars var det jättesnyggt upplagt.
Ja jag kom ju på det själv, så det är på gång

Tackar!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 12:57   #11
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
När jag klickar på länken "information" så kommer jag till en sida med en söt liten älv-flicka som sitter med fötterna i vattnet, lika när jag klickar på länken "övrigt".
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 13:10   #12
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Cool Din sida är jättefin!

Sidan är bra, rent och snyggt och fina färger.
Lycka till! Kram från Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 13:15   #13
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Hum jag tror inte det är något fel...men om du uppfattar det så så är det kanske något jag ska ändra.

"information" finns på fyra ställen på sidan, en under varje kategori av saker jag gör (broderier, väskor, barnkläder och övrigt). Älvbilden finns i kategorin övrigt. Kanske är rubriken "övrigt" det som gör det lite missvisande, kanske det skulle stå "Övriga saker" eller "Diverse prylar" istället, skulle det bli klarare då?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 13:31   #14
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag vet inte helt säkert om det är något direkt fel, jag var in igen nu och klickade lite hit och dit, med samma resultat, kanske är det jag som inte förstått något... vet inte heller hur det skulle göras istället.

Hur som helst är sidan väldigt fin, som jag sa, inte en massa tjafs som bara förvillar och oroar.

Det blir roligt att se vad du har att sälja framöver, Lycka Till!
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 13:39   #15
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Okej, tack i alla fall Vi får väl se om någon annan hänger upp sig på samma sak. Jag ska fortsätta fundera på vad du menar.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons