Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-13, 21:31   #1
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Vad ska jag göra med min overlock

Köpte en overlock (Singer fyrtrådig) för ca tio år sedan. Då var den mycket efterlängad och jag använde den en del. Nu har den hamnat i skåpet sedan många år tillbaka. Jag tycker den omständig och knölig att trä. Sömmarna håller inte så bra. Nu bara trasslar den, men det kan ju hända att den skulle behöva en service. Ska jag ta fram den ur skåpet och ge den en chans till eller ska jag sälja när den har fått service? Goda råd mottages tacksamt. Kan också nämna att jag inte syr så mycket i trikå sedan barnen blev stora. Nu syr jag mest historiska kostymer. Några idéer vad jag skulle kunna ha den till?
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-15, 18:51   #2
eandrea1 eandrea1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 37
Du kan väll sälja den det är synd att den står och dammar.

//Emma
eandrea1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-15, 20:10   #3
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99
börja använda den, det behöver inte bara vara till trikå... när man syr kläder så gör den två flugor i en smäll. den både sicksackar och syr raksöm. det går mycket fortare att sy med overlocken. att sömmarna inte håller så bra kan vara att du har trätt den fel. gå med den till en återförsäljare och be dem att hijälpa dig att trä den... när du ska byta tråd så klipp bara av de gamla och knyt på de nya och sy försiktiget i något gamalt tygstycke tills de nya trådarna har nått fram till nålarna... och voila den är trädd..

vad jag menar är att lär dig bli vän med din maskin, det fanns en gång en anledning till att du köpte den // nilla
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons