Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-12-09, 12:23   #1
miyak miyak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 42
Cool Embird + pfaff + windows 7

Hej alla.

Jag har presic köpt en ny dator och upptäcker att mitt gamla brodyprogram (Pfaff vip) inte funkar med windows 7.

SÅ nu har jag börjat tänka på att skaffa embird istället, verkar enklare och bredare på något sätt, Har jag rätt? Är det billigare?

Min fråga är nu. Jag har en pfaff 2124 med smartcard station för att läsa in brodyren på kort. Kan jag använda den med embird? eller måste jag lägga in broderierna i Fileassistent och sen ta ner på kortet.
Var inne på embird och läste lite och då står det något om Ultimate box. Måste jag köpa en sådan? och fungerar mitt kort i den?

Det står också att embirdprogrammen är 32-bits applications, men windows 7 är ju 64-bit. funkar det?

Nu har jag ställt massa knäppa frågor, hoppas någon vet, men ni brukar ju vara experter på detta

Ha det
miyak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-09, 15:13   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
WIndows 7 finns både som 32 och 64. Jag har Vista 64 och ska byta till Windows 7 32. Enl Dusan Balera ska Embird fungera med 32:an. Har du kollat FAQ på Embirds hemsida.
Embirds iconizer fungerar inte med Vista 64 bara med Vista 32 och de har antagligen uppgraderat Embird till Window 7 32.
Här är svaret jag fick från Embird den 30 oktober i år. Jag har inte fått det att fungera när jag försökt köra det i XP Mode.

Current version of Embird is 32-bit, and there is no problem with running it under 32-bit edition of Windows 7. All plug-ins are functional, including Iconizer plug-in.

However, Iconizer plug-in is not functional in 64-bit edition of Windows 7. The solution is to install and use Embird in "Windows XP Mode" running in 64-bit edition of Windows 7 - then the Iconizer plug-in is functional..

The 64-bit edition of Windows 7 does not contain two versions of Explorer (as it was in Windows Vista), but only 64-bit Windows Explorer. Therefore Iconizer plug-in is not working there. The solution is to use Virtual Windows XP Mode from Microsoft, in which the Iconizer does work correctly (with 32-bit Windows Explorer which is part of Virtual Windows XP). However, Virtual Windows XP Mode cannot run on every PC - it depends on microprocessor. You can test the compatibility with Virtual Windows XP Mode at Microsoft web site at
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 10:36   #3
miyak miyak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 42
Tack.

Nua har jag ju redan köpt W7 64-bit, eller det kom med datorn. Kan man ha två Windows i samma dator?
Kanske ska vänta och se om de fixar till något till 64-bit. Windows lär ju inte göra mindre versioner i framtiden.
miyak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 14:35   #4
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har för mig att jag nyligen läst någonstans om någon som körde broderiprogram på XP och hade Vista annars men jag vet inte hur man gör. jag önskar jag hade haft kvar XP för jag fick köpa ett nytt customizing för Huskvarna som var svindyrt men Vista ska bort snarast möjligt.
det är ju möjligt att de gör något för Vista 64 men jag saknar Iconizer så jag har inte lust att vänta :-)
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 14:49   #5
miyak miyak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 42
Jag tror inte ens de gör vista 64, eller finns det. Vista var skit på alla plan. W7 är mycket mer rensat från onödiga saker, tydligen.

jag har kvar min gamla dator med XP på, men skärmen har slocknat så jag måste köra den genom tvrutan och det går så klart inte på kvällar när man har tid, för då vill barn och man se på tv
miyak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 14:50   #6
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
http://www.sysidan.se/forum/showthre...ighlight=kudde

Här står det om en som har båda programmen på datorn.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 15:10   #7
miyak miyak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 42
är det samma program på husqvarna som på pfaff?
miyak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 06:00   #8
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Har inte den blekaste, men jag antar att varje företag har sitt program för att tjäna mest med pengar. Tänk om ett program skulle gå till alla maskiner!!!!!!!!!! Huvvaligen :-)
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons