Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-07-30, 18:41   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Smile Klädesmärke, vad ska jag heta? Hjälp mig....

Jag har i många år tänkt starta ett eget klädesmärke men fortfarande inte kommit på ett bra namn som jag ska ha. Det har även kommit upp många saker där i mellan. Jag glömde säga att det inte bara är läder jag kommer tillverka utan också accessoarer, smycken och så ska jag göra dreads på folk som vill ha det. Så något som passar till allt det. =O)

Men nu undrar jag om ni vill hjälpa mig att komma på ett bra namn till mitt märke? Alla idéer är tll hjälp! =)

Jag vill ha ett namn på ett ord som antingen är på engelska eler svenska. Namnet ska gärna passa alla klädesstilar jag ska sy som är: ungdomskläder i dom här blandade stilarna synth, goth, rock, cyber, rave, hippie, bohem, medeltid. Eller bara vara ett vakcert namn som är lätt att minnas och uttala och stava till.

Hjälp mig...nu har jag grubblat på företagsnamn allt för länge. På min hmesida kommer det vara mycket natur, träd och sånt. Kanske nåt namn som passar det? Kom med idéer! =O)

Eftersom jag har prblem med axlarna så kan jag inte sy så mycket men gillar att designa och konstruera mönster till kläder så i början kommer jag bara sy upp så mycket kläder jag orkar och lägga ut på min hemsida eftersom. Men hoppas på att hitta någon likasinnad som går att lita på som man kan starta upp tillsammans med som gillar att sy upp kläder. I sånna fall hör av er.

Så registrering av namnet, är det nåt att tänka på om man bara kommer börja med hobbyverksamhet? Kan ju i för sig vara bra om man inte vill att någon annan ska registrera det namnet innan jag hunnit göra det och folk lärt sig det och så.

Som sagt alla svar är bra. Tack på förhand!

Senast redigerad av Hellebelle den 2005-08-02 klockan 20:20.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-30, 20:14   #2
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
jag går i samma tankar jag. och dte är inte det lättaste. jag tror dock jag har bestämt mig för ett namn nu. vi får se

det där med registrering har jag också funderat på. men kommit fram till att det blir onödigt dyrt sådär i början när man inte riktigt vet hur det kommer gå. bättre att vänta lite och hoppas på det bästa.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-31, 12:36   #3
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Om jag inte minns fel så kostar registrering bara 500 kronor, så om det är ett supernamn så kan ju det vara värt det, ananrs kanske någon snor din idé...
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-31, 21:02   #4
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
hm. vad jag har förstått kostar det 1700:-
men jag blir å andra sidan ganska snurrig när jag försöker läsa om allt det där
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 12:03   #5
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Du har ju ett fint efternamn!
Eller varför inte Hellebelle clothes Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 13:48   #6
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99
varför inte "tree" lätt att stava till fungerar i alla länder och fungarar bra till din hemsida..
lite kort och trendigt oxå //nilla
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-02, 20:18   #7
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
hihi näe mitt efternamn vill jag inte ha men om jag hade velat det så hade det varit superbra eftersom det bara är min familj, farmor och faster som heter Kleinhans i efternamn i hela sverige. Då hade jag inte behövt registrerat det heller.

Jo, jag har ju funderat på registration eftersom när man väl har ett bra namn och använder det och folk börjar känna till en så vill man ju ha kvar det inte behöva byta bara för att någon snott ens namn eller redan har det innan mig.

Vad tänker ni på när jag säger ordet Mirania? Betyder Mirania nåt speciellt på svenska eller på något annat språk?

Tree? Jo, det hade kanske funkat men jag vill ha något som mera förknippas med kläder också. Jag kom på att jag skulle heta Moonlightgarden förut men det lät mera som någon trädgårdsförening. Annars hade det ju varit jättefint till min hemsida som jag tänkt ha den. =)

Mer ideer tack! =P

//Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-03, 09:50   #8
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Google
Detta kommer upp om man söker Mirania på Google

Hälsningar Annika
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-03, 23:52   #9
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Moonlightgarden är väldigt vackert. Skulle också passa med den stil du vill sy i, eftersom det är lite mystiskt.
Tycker inte att det låter det minsta som en trädgårdsförening.

Så jag lägger min röst på det. =)
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-20, 11:13   #10
queen_no_one queen_no_one är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 19
Varför inte nåt anagram? Själv är jag totalt galen i ordlekar och liknande och älskar anagram. Kolla http://www.arrak.fi/ag/index_sv.html
queen_no_one är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-20, 17:05   #11
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99
mari

vilken kul sida... jag slog på en massa saker... den var verkligen kul... // nilla
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-29, 09:03   #12
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Smile Ett anagram? Kan vara kul!

Sorry att jag inte svarat tidigare. Sen jag flyttade den 23 Juli så har varken min hemtelefon eler internet fungerat. Gick igång i dag den 29 Augusti.

Ja en ordlek skulle va superkul juh! Har du några ord du kommit på som skulle passa min idé?=)


Jag var snabbt in på den där sidan och det verkade kul. Ska kolla in den lite mer när jag har lite mera tid sen.

Varma hälsningar Helen

Senast redigerad av Hellebelle den 2005-08-29 klockan 09:15.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-01, 09:30   #13
queen_no_one queen_no_one är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 19
Om man gör det simpelt för sig kan man skriva in sitt namn, annars kanske nåt ord man tycker om i största allmänhet. Det måste ju inte ha med sömnad att göra. Och gärna att det funkar internationellt (om man tex ska göra hemsida så funkar ju inte åäö överallt i adressen). Bara ett ord som 'ordlek' blev 'elk rod' om man "översätter" till engelska. Går att hålla på i evigheter...
queen_no_one är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons