Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-03-28, 11:00   #1
MajaL MajaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 11
Brother vs Janome

Om man skulle ställa upp Janome MC5200 mot Brother NV 900, vd skulle ni ha för åsikter? Jag söker en bra brodyr och sy maskin. Är inte så jätte duktig på att sy men kan tänka mig att börja i denna nivå prismässigt också.
MajaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-28, 19:17   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det jag undrar, är brother och janome gjorda i samma fabrik? Det verkar i alla fall så.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-28, 23:56   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Vet inget om Janomen men är det verkligen en broderimaskin också? Jag kan inte läsa mig till att den skulle vara det men jag kan ju missat.
Brothers 900 är ju liten i stl. Du kan bara ha en broderibåge som är 10x10cm o den tröttnar du snart på.

Gå ut i affärerna o kolla på dom o känn o provkör helst också.

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 08:29   #4
silla silla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 101
Janome 5200 är inte en broderimaskin. Den har ett stort antal sömmar och olika alfabeten men inga broderimöjligheter utöver det.
silla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-30, 20:05   #5
MajaL MajaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 11
jaha janome är inte en brodyr maskin det trodde jag. Trist med den lilla ramen på Brother men vet inte om jag vill betala flera tusen till för större ram, skulle göra det men jag har inte de pengarna. Men i vilket fall vilken skulle ni rekommendera då?
MajaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:10   #6
scrabble scrabble är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 49
Jeg har mc5200 og det er ingen broderimaskin nei Men det er en god symaskin. Den er ganske ny på markedet. Har du råd, ville jeg kjøpt to seperate maskiner. Jeg hadde kombinasjonsmaskin før, men byttet til to her i fjor. Jeg syns jeg ble "låst" når maskinen broderte, og store broderier, gjorde at jeg ikke fikk gjort noe annet mens den holdt på

Janome 350E har muligheten for store rammer, Bernina har en som ligner litt på Janome sin ,men jeg vet ikke om den er i salg enda. Ellers er J. 9700 en kombinasjonsmaskin, Pfaff 2134 tror jeg den heter er også en kombi... brother kjenner jeg ikke til desverre
scrabble är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons