Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-08-01, 22:12   #1
Annaxx Annaxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 8
Singer serenade?

Jag såg att det gick att köpa Singer serenade för 899:- och undrar om någon här på sysidan känner till denna maskin.
Dottern önskar sig en egen och priset låter ju bra.
Försökte ta reda på mer på lidls hemsida men där visas en bild av en pfaff maskin. Känns ju lite oseriöst.
Annaxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 09:09   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Köp den inte. Har du tur går det att sy på den, men räkna ned mycket krångel. Och ingen servis. Symaskinsdoktorna brukar inte ens vilja ta i dom med tång. Kvaliteten är så dåligt att det inte går att lämna någon garanti på servisen, och inga reservdelar eller tillbehör bruk finnas till dom maskinerna.
För att få en ny symaskin värd namnet symaskin bör du lägga ungefär det tredubbla.
Undvik alltid dom billigaste modellerna. Och håll dig till kända märken.
Dåligt med pengar så kolla beg. marknaden, helst i butik. Eller köp från England.
En symaskin ska vara ens allra bästa vän under många år. Köp inte en ovän. Med rätt och bra symaskin kommer syglädjen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 09:41   #3
Annaxx Annaxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 8
Tack för svaret! Det var alltså som jag misstänkte, får kolla vidare till dottern, man vill ju inte ta död på intresset, kan kanske få släktingar att lägga ihop till presenten. Ska kolla upp England också! Är det den sidan Sewing machine direct du menar som många skriver om här på sysidan eller finns det fler?
Annaxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 10:04   #4
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Ja det är det. Det finns en till som inte är så dum heller Gur.http://www.gursewingmachines.com/
Annars är det sewingmachine direkt, som jag kan rekommendera. http://www.sewingmachines.co.uk/

Brother brukar ge mycket maskin för pengarna och är enkla att sköta och kul att sy på.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 20:37   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Mitt allra bäst tips, tips som jag själv använder, är att om man inte har mycket pengar så skall man gå till en butik där de servar symaskiner och också har beg symaskiner till salu.

Många skäl till varför det är bra:

1. Billigt!
2. Du får dåtidens toppsymaskin till dagens budgetpris
3. Du får garanti på köpet och symaskinen har varit servad.
4. Det var helt enkelt bättre förr. Saker var gjorda för att hålla länge.

Så bums med dig till sybutiker som säljer begagnat.

Däremot vill jag avråda fån att köpa beg privat för då köper man grisen i säcken i värsta fall och även i bästa fall får du ingen garanti och köptrygghet.

Oavsett vad du gör, testsy alltid! viktigaste tipset!!!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 17:00   #6
Annaxx Annaxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 8
Tack för tipsen! Har faktiskt varit och tittat redan, blev sugen på att köpa en Janome till mig själv som dottern kan låna. Har ju inte vågat låta henne sy på min mammas maskin som jag i princip haft i 1 år nu. Kanske på tiden att skaffa egen.

Är det någon som brukar sy i knappar med sin Janome? Det var väl det enda som jag saknar jämfört med den maskinen jag lånar men man kanske kan ta bort pressarfoten och hålla fast knappen med fästet och sänka mataren och sy fast med sicksack. Någon som vet? Jag ska gå tillbaka och kolla.
Annaxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 18:05   #7
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag syr alltid i knappar på maskinen.
Men har ingen speciell pressarfot, utan jag tar bort pressarfoten och sänker matartänderna. Och ställer in maskinen på sicksack, och anpassar stygnbredden till hålen i knappen
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
symaskin singer serenade

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons