Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-08-26, 20:36   #1
Stinap Stinap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 98
BH-kurser med Beverly Johnson

Just nu pågår det flera kurser om BH-sömnad i Stockholm med Beverly Johnsson. Beverly kommer från Kanada och har lång erfarenhet av att sy och konstruera mönster till BH. Sedan 15 år har hon undervisat en lång rad av både studenter och kvinnor som vill lära sig sy sin egen BH.
Tillsammans med nio andra kvinnor har jag just avverkat fem kursdagar med Beverly, hennes medhjälpare Margaret och France och svenska Bodil som arrangerar de här kurserna. Deltagarna kom från England, Holland, Tyskland, Finland, Italien och Sverige i blandade åldrar, från slanka till mulliga, med ambitioner att sy för försäljning eller för eget behov. Kursen gick ut på att konstruera och designa BH-mönster efter våra egna mått och sy upp provmodeller. Beverly har arbetat länge med vilka mått som behövs och har kommit fram till en metod som ett mycket bra resultat. Redan vid första provningen hade många av oss fått fram en bra BH och Beverly och hennes team lotsade oss vidare i de justeringar som behövde göras. Undervisningen skedde på engelska men Beverly talade lugnt och tydligt och var inte svår att förstå och hennes pedagogiska skisser var till stor hjälp. En mycket skicklig lärare måste jag säga!
Mina egna mått stämmer mycket dåligt med både köpe-BH-ar och symönster för BH, så jag har fått pussla och trixa för att sy BH med hyggligt resultat de senaste åren. Nu har jag ett mönster som passar mig precis och som jag kan utforma på olika sätt och dessutom förstå vad jag gör. Det har varit intensiva dagar och min koncentrationsförmåga räckte inte riktigt till hela dagarna, men jag har lärt mig mycket. Vi blev snabbt en sammansvetsad grupp och skildes med stora kramar och blanka ögon!
Stinap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
mönsterkonstruktion

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons