Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-05-13, 13:42   #1
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Varför betala för inget, del 2 ?

Apropo SannesL som skriver :Varför betala för inget ?
Varför klippa mitt i en rapport????
Grannens dotter ville själv gå och köpa ett tyg med tjejer på som står på rad(rapport på 50 cm ), till att sy en påse till böcker av, då har kärringen i affären klippt av fötterna så hon kommer hem med en bit med fötter uppe på huvudet, å va i hela fridens universum ska hon med det till. DET är Så fräckt tycker jag men det möter jag tyvärr ofta. Så ni som klipper ??? varför klipper Ni mitt i rapporter ?? Det är väl ändå bara att säga till kunden att du får ta si och så mycket ,därför att en rapport är x antal centimeter ???
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 14:27   #2
troback troback är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 120
Ja, det var väl ändå bra dumt att klippa på det viset!!
Jag har själv jobbat i tygaffär o sålt tyg o skulle väl aldrig komma på tanken att man klipper mitt i en rapport. Och jag har aldrig varit med om när jag köpt tyg med så "speciell rapport" att man klippt itu den. Har dom inte gått tillbaka och klagat?
troback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 14:38   #3
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag har också jobbat i tygaffär och mönsterpassat gardiner av mass och då händer det att man får kunder som inte vill syssla med sånt trams och får veta att vi bara gör det för att få sälja mer.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 21:25   #4
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Kommer hon hem med extra fötter på huvudet så har väl kunden innan sagt att det inte mönsteranpassas (om fötterna var på den redan avklippta kanten). Om fötterna hängde med i kanten som "kärringen" klippte så fick väl din dotter så mycket tyg som hon ville och inte 10 centimeter mindre? Elelr hur?

Det hade väl varit annorlunda om "kärringen" hade klippt av fötterna på dotters tyg? Hon får väl använda fötterna som sömnsmån, annars hade du väl skrikigt och gnällt över att hela figuren inte fick med för att "kärringen" klippte precis under fötterna.

Jisses, ta ett djupt andetag.
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 22:03   #5
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
inte min dotter , utan grannens (9 år gammel) och hon kom hem med ett tyg ..utan fötter på benen men istället på huvudet så man må ju räkna med att nästa kund får samma sak, och jo hennes Mamma gick tillbaka , men vad som sen hände vet inte jag.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-14, 17:39   #6
lindemann lindemann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 188
Wink

Citat:
vulnevia skrev: Visa inlägg
Kommer hon hem med extra fötter på huvudet så har väl kunden innan sagt att det inte mönsteranpassas (om fötterna var på den redan avklippta kanten). Om fötterna hängde med i kanten som "kärringen" klippte så fick väl din dotter så mycket tyg som hon ville och inte 10 centimeter mindre? Elelr hur?

Det hade väl varit annorlunda om "kärringen" hade klippt av fötterna på dotters tyg? Hon får väl använda fötterna som sömnsmån, annars hade du väl skrik
igt och gnällt över att hela figuren inte fick med för att "kärringen" klippte precis under fötterna.

Jisses, ta ett djupt andetag.
Ja ett bra råd till dig själv kanske????( Jisses, ta ett djupt andetag) Du borde nog läsa noga innan du ger svar.
lindemann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 12:47   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag skulle inte acceptera sådant. Tyvärr händer det ibland. De borde klippa rent från första början och sedan får de glada kunder. Nu får de sura kunder.

Visserligen skulle jag nog köpa mer än vad jag behöver om jag ser att tyget är galet klippt. Om det inte blir extremt mycket dyrare för mig förstås, då frågar jag om jag kan få det rätt klippt. Om jag får svaret nej då tackar jag för mig och går (såvida det inte är vintage eller något helt unikt). Tyger kan man hitta någon annanstans, och med internetåldern så är det lättare också i synnerhet om man fått en koll på stadskanten!

Sofie: Läs gärna hela meddelandet innan du häver ur dig
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 17:06   #8
krila krila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 3
Smile Gittes. .

Citat:
syfantasten skrev: Visa inlägg
Jag har också jobbat i tygaffär och mönsterpassat gardiner av mass och då händer det att man får kunder som inte vill syssla med sånt trams och får veta att vi bara gör det för att få sälja mer.
Skulle gärna vilja veta var det ligger.
Hälsningar Krila
krila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:31   #9
Jenny_med_Emiliten Jenny_med_Emiliten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 103
Citat:
vulnevia skrev: Visa inlägg
Det hade väl varit annorlunda om "kärringen" hade klippt av fötterna på dotters tyg? Hon får väl använda fötterna som sömnsmån, annars hade du väl skrikigt och gnällt över att hela figuren inte fick med för att "kärringen" klippte precis under fötterna..
Jag fattar ingenting. Var det inte precis det hon gjorde?
Jenny_med_Emiliten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 06:46   #10
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Gittes ligger i Rinkaby som ligger utanför Kristianstad mot Åhus till
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 08:03   #11
J-Olsson J-Olsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 44
Thumbs up Gittes

http://www.gittes.se


J-Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 08:42   #12
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Jo Jenny , det var det.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons