Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-22, 09:00   #16
Hello Hello är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 92
Citat:
Mavae skrev: Visa inlägg
Men det känns som att det kommer att ta en evighet att lära sig den.
Slå till! Gör det! Jag är helnöjd, supernöjd och jättenöjd! Den spinner som en katt och syr så fint, så fint! Men var beredd på mängder med frustration i början... Första veckan var min återkommande tanke "Men vad är detta? Jag KAN ju sy!". Men det tog inte månader att lära sig. Efter tre veckor började jag våga sy beställningar utanför familjen på den.

Och jag köpte min som demoex från sewingmachinesdirect.com. Betalade då 8-10 000 kr mindre än i en svensk symaskinsbutik... Detta är ju inte Janome, så den borde du väl fortfarande kunna få köpa...
Hello är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 21:10   #17
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Mmmm, jag är rätt sugen men som det är nu så hinner jag knappt sy, så det tar emot att behöva sätta av tid för att lära sig maskinen och kanske slänga de första plaggen. Min bernina kanske inte är så superbra, men jag vet i alla fall hur den fungerar.

Blir iofs väldigt irriterad varje gång jag ska sy i trikå, så det kanske bara är att ta tjuren vid hornen...
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:57   #18
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Hittade en länk som visar 6,7 och 8 trådars overlock.

http://www.babylock.com/sergers/evolution/
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 00:46   #19
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Ja, en 8-trådars kan sy kedjesöm och, såvitt jag förstår, alla andra sömmar overlockar/täcksömsmaskiner kan sy.
Jag har ingen sådan maskin själv (jag har ju min älskade Bernina 1100DA) men när jag första gången såg en 8-trådars blev jag tvungen att läsa på eftersom jag inte för mitt liv kunde begripa hur 8 trådar skulle kunna användas. Det tog ett tag innan jag begrep att ju var så som Hello säger att det handlade om att det behöver finnas så många trådplatser för att det ska bli enkelt att gå mellan olika typer av stygn (och för att ge den där super-duper-extra säkra historian).
Åh, vad roligt har du också en Bernina 1100DA. Den är ju helt fantastisk. Syr som en dröm. Jag är så glad, lycklig o tacksam över den. Klappar den ömt o berömmer den när jag syr.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons