Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-27, 22:22   #1
Anna1234 Anna1234 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 10
Välja maskin?

Hej

Jag har bara sytt med overlock en gång, alltså nybörjare, men blev helt frälst. Jag är för övrigt nybörjare inom syområdet, men har detta år upptäckt hur fantastikst roligt det är.

Jag har förstått efter att läst en del här på sysidan.se att England är bra att beställa overlockmaskiner ifrån. Från vilket ställe är bäst? Men nu till den stora frågan. Vilken maskin ska jag beställa?? Jag syr framför allt barnkläder i trikåtyger, mössor mm (men kommer kanske bli helt biten och börja sy andra saker...)

Jättetacksam för alla tips jag kan få!
/Anna
Anna1234 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 10:40   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag rekommenderar Brother 3034D. Den är trevlig och och lättsydd och prisvärd (ca 2500). Jag har en själv som jag är mycket nöjd med. Jag köpte min från Sewingmachine direct, en butik som många på sysidan använder. http://www.sewingmachines.co.uk/brother_over.htm
Jag fick massor med tråd, saxar och andra tillbör på köpet. Bra instruktionsdvd medföljde. Jag var också helt nybörjare på Overlook och det har fungerat jättebra.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:23   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag kan bara hålla med Birgit! Mer maskin för pengarna är nog svårt att få (om man inte har så tur som jag hade och snubblade över en begagnad Bernina 1100DA för 1800 - men det kan man INTE räkna med!). Brothermaskinen är inte riktigt lika robust som Berninan, kräver lite (mycket lite!) mer justering av trådspänning, men den ligger baske mig inte långt från Berninan. Och Berninan, den är en av de bästa man kan ha, symässigt!
(Ja, det finns maskiner med fler finesser som luftträdning och annat som jag gärna skulle ha, men tittar man på hur de är att sy med, hur sömmen blir i olika material etc, ja då vet jag faktiskt inte om det kan bli bättre än min Bernina, och jag tror ni andra som har den maskinen håller med. Tänk då att man för 2500 - om man köper från England - kan få en maskin som inte ligger värst långt efter!)
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 20:02   #4
Anna1234 Anna1234 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 10
Tack för era svar. Har läst en hel del här på forumet och blir helt snurrig av allt som står om olika maskiner, så jag följer nog ert råd och beställer en sådan Brother. Spännande!!
Anna1234 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 07:41   #5
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag tror du gör rätt. Det är en bra nybörjarmaskin. Och skulle du komma på att du skulle vilja ha något annat längre fram, så bör du kunna få tillbaka det mesta av pengarna på beg. marknaden.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons