Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-05-28, 11:19   #1
TigerLily TigerLily är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2013
Inlägg: 44
Stoffe.de?

Jag har läst många trådar om tyg.se med neg. kritik. Hur är det med Stoffe.de? Är det samma dåliga service hos dem? Är det samma ägare? Sidorna är ju lika.

Hanna
TigerLily är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 11:48   #2
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Är inte det samma firma? I mail jag fått från tyg.se stod det en massa sådana länkar, som alla gick till samma katalog men på olika språk.
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 12:24   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Det är samma firma.
Huvudfirman ligger i Tyskland men de har en mängd filialer eller vad man ska kalla det runt om i europa.

Har själv beställt flera gånger direkt från Stoffe.de sidan, gillar inte den översatta tyg.se, utan några problem alls.
Kanske har jag haft tur men har aldrig råkat ut för några större konstigheter när jag beställt över nätet, oavsett ställe då.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 12:33   #4
carlm carlm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 472
Förutom ovanstående så har de www.myfabrics.co.uk och flera andra.
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 14:02   #5
TigerLily TigerLily är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2013
Inlägg: 44
Okej, men har någon samma dåliga erfarenheter av den tyska sidan eller är det den svenska delen som har dålig service? Eller skickas allt från Tyskland hehe
TigerLily är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 22:01   #6
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Lager är det samma. Jag har konto hos Tyg.se, så jag testat att logga in på Mitt Konto på Stoffe.de med samma inloggningsuppgifter och det fungerat utmärkt. Så det är precis samma firma som har översatt sitt namn till olika språk. Jag tror att det är precis samma kundtjänst för alla, det är därför deras mail har rätt konstig svenska och jag upplevt att de har svårt att förstå. Sitter de och översätter med Google Translate? Gjorde ett annat test och ringde på det angivna svenska telefonnummer på tyg.se, så börjar telefonsvararen prata tyska.
Jag har beställt från tyg.se tre gånger, varav en beställning annulerades pga de bytte systemet. Nu utlovas det att lagersaldot ät mer aktuellt. Sista gången beställde därifrån hade jag rabatt, men den gick inte dra av i kassan. Fick maila till kundtjänsten - de lovade göra det manuellt. Leveransen kom fort, men två tyg var slut på lagret. Men gissa vad, de drog fulla priset, utan rabatt och utan att dra bort de icke levererade tyg. Så började jag maila. Det tog två veckor med daglig mailväxling tills de satt in alla pengar tillbaka. Suck. Det kändes som om de antingen inte läste, bara skrev svar så fort som möjligt, eller fattade inte (hade nog långt till miniräknare också)
Ja, man blir inte så sugen att hålla på med sånt. Men jag erkänner, jag blir sugen att beställa därifrån. De har många fina tyger och bra priser också. Frakten är inte dyr heller och beställer man för 1100 kr så blir det gratis frakt. Så levererar dem till dörren också (om man är hemma då). Sista gången ringde budet och kom till jobbet. Så vill man beställa, får man hålla tummarna att det inte strular med nåt. Men börjar det strula, så får man andas djupt och stå på sig.
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 23:15   #7
Semester Semester är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 55
Hej

Jag kännde inte den online-shop av "stoffe.de"
Så jag tittade firsta gang på deras HP.

Webbplatsen är bra placerad, tycke jag.
I Kontakter, läste jag att firmenadressen liga i närheten av Hamburg -
även samma för den svenska webbshop: Tyg.se ...

den tre ägarna sto för både webshop, i tyskland o sverige,
kannske också andra länder ..

Också deras bloggen finner jag inspirerande. Eftersom de har bra idéer ..

finns det fortfarande en extra sida som jag skulle vilja peka här:
Stoffrestposten

Där specialerbjudanden säljs med Rea priset.
Kanske någonkännde inte denna webbplats,
o kanske denna REA-sida finns även när Tyg.se?


Jag tror att ni bäst kan beställa från Tyg.se i Sverige,
med samma leveranskvalitet.
Portokostnaden skulle vara mindre om ni har mindre beställt.

blir sügen att beställa också firsta gang, då materialet valet med över 8.000 tyg erbjuder enorm.

--------------------------------------------------------------------

Jag hoppas det är förståeligt skrivet ...
hoppa ni förstår vad jag menar
Semester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 08:50   #8
TigerLily TigerLily är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2013
Inlägg: 44
Tack för alla svar Jag tror tyvärr inte jag vågar beställa...
TigerLily är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 12:40   #9
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Jag hoppas att jag inte skrämt för mycket med min historia. Jag tror och hoppas att det inte varje gång blir problem. Klart, det var irriterande att kommunikationen inte fungerade, när jag skrev att "ni levererat varor för så mycket pengar och dragit från kortet så mycket. Jag vill ha mellanskillnaden tillbaka". Så får man svar "din beställning var på si och så många kronor". Men sedan kändes det som de fattat (efter ett antal mail) och återbetalat. Så det blev ju lyckligt slut
Jag tror jag ska beställa därifrån igen. En del tyg är kännbart billigare hos dem.
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 13:33   #10
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
för mig gick det bra handla där och dom har fina tyger till bra priser. Man får bara hoppas inget är slut och krånglar
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 22:51   #11
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Ni kanske ska skriva till deras kundtjänst på tyska?
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 00:30   #12
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
översatt med google translate?
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 09:19   #13
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag tror att ni kan skriva på Svenska. Ägarna har tillbringat sina somrar i Sverige sedan som var mycket små.

Jag träffade för övrigt deras mamma och pappa för drygt en vecka sedan. Jag berättade att kritiken från det svenska syfolken var allt annat än fin. Jag uppmanade dom att läsa vad som skrivit på sysidan om tyg.se, och skicka det vidare till sönerna.

Jag fick också veta dom bytt datasystem i januari, och att dom fick ett som inte fungerade, så dom var utan data i 6 veckor. Dom var helt utan möjlighet att nå sina kunder.

Företaget har vuxit snabbt och dom har väl glömt bort det är med kundservis. Synd att man inte vågar beställa, dom har fina tyger till bra pris, men man måste ju få det man beställt också och hjälp när det går snett.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 12:48   #14
TigerLily TigerLily är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2013
Inlägg: 44
Så bra att kritiken kommit fram till dem. Då tar de kanske till sig
TigerLily är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 11:10   #15
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
Jag hittat ett tyg som jag behöver hos Tyg.se. Och det slank ner i korgen lite annat tyg också Jag sa ju att det är svårt att hålla sig från att handla där. Lagt beställningen på kvällen 29 maj. Såg idag på mitt konto att paketet är skickat. Där stod alla tyg jag beställt kvar, så nu förväntar jag mig att alla de ligger i paketet. (Förra gången jag beställt så tog de bort de tyg som var inte i lager från listan.)

När det var strul med en beställning i vintras, så skrev de att de höll på att byta system. Sådant kan ju hända. Sedan dess är deras hemsida bättre, bättre koll på lagerförda tyger. Helt ok leveranstid. Jag väntar på paketet och ser. De kanske inte så hopplösa ändå, tyg.se?
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons