Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-04-18, 23:56   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Stickmaskiner är som jordnötter!!!

Tar man en blir det bara fler och fler eller nåt?! Jag väntar nu på min femte som är på väg från England! Det började ju med bond,sen ville jag köpa en riktig och tog då i lite för mycket av okunskap så jag köpte en elektronisk finstickare. Tyckte den var lite för pillig så en grovstickare inhandlades. Efter det blev jag ju helt såld. På en kurs blev jag sedan kär i ledarens sk 280 så samma dag köpte jag ju såklart en sådan! Då fastnade jag på allvar för hur kul det är med hålkort så nu har jag beställt en grovstickare med hålkort!! Till att öva med går det åt kopiöst med garn. Jag köpte en laddning med 16 koner när jag än beställde. Plus 400 nystan till grovisarna.
Det var själva investeringsfasen där jag gått tre kurser också. Utdelningen hittills har blivit en fasligt många provlappar och några halsdukar. Jag ska verkligen inte räkna ut styckpriset på dem! Jag undrar vad de på dhl tänker som kör ut alla paket till mig eller vad grannarna tänker när de ser dessa garndrivor i soprummet!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 09:08   #2
ms_wiz ms_wiz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 61
Haha! Inte för att jag samlar på stickmaskiner men på en massa annat. Om jag inte passar mig så blir det likadant med: hästar, tuschpennor, datorer, tyg, mjöl....
- anneli -
ms_wiz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 10:07   #3
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Känner igen mig. Tänker var gång det är något nytt som köps att nu har jag allt jag behöver, men så ser man något som man bara måste har....
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 10:09   #4
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Känner igen mig. Tänker var gång det är något nytt som köps att nu har jag allt jag behöver, men så ser man något som man bara måste har.... I mitt fall gäller det allt som har med hantverk att göra.
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 11:02   #5
krtek krtek är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 347
Än har jag bara en, men nu när jag stickar ett större projekt på den skulle jag gärna ha en till att göra småprojekt på samtidigt - gärna en likadan för jag är välidigt nöjd med den.
krtek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 18:49   #6
Cina66 Cina66 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 68
Citat:
FannyN skrev: Visa inlägg
Tar man en blir det bara fler och fler eller nåt?! Jag väntar nu på min femte som är på väg från England! Det började ju med bond,sen ville jag köpa en riktig och tog då i lite för mycket av okunskap så jag köpte en elektronisk finstickare. Tyckte den var lite för pillig så en grovstickare inhandlades. Efter det blev jag ju helt såld. På en kurs blev jag sedan kär i ledarens sk 280 så samma dag köpte jag ju såklart en sådan! Då fastnade jag på allvar för hur kul det är med hålkort så nu har jag beställt en grovstickare med hålkort!! Till att öva med går det åt kopiöst med garn. Jag köpte en laddning med 16 koner när jag än beställde. Plus 400 nystan till grovisarna.
Det var själva investeringsfasen där jag gått tre kurser också. Utdelningen hittills har blivit en fasligt många provlappar och några halsdukar. Jag ska verkligen inte räkna ut styckpriset på dem! Jag undrar vad de på dhl tänker som kör ut alla paket till mig eller vad grannarna tänker när de ser dessa garndrivor i soprummet!
Kan du inte riva upp o använda igen??
Cina66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 19:10   #7
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Ja du, mina stickmaskiner har också förökat sig . Jag äger 4 stycken, en gammal enkel knittax, en singer dubbelbädds maskin med en massa olika slädar och mönsterfunktion, en silver reed grovstickare med resårbädd utan mönster funktion och en brother dubbelbädds maskin med hålkorts funktion. Nu har jag dock inte varit på maskinsticknings humör på över ett år, för tillfället är det handstickning som gäller, när man kan sitta ner i soffan.
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 16:54   #8
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Tur att man inte är ensam om stickmaskiner som förökar sig!

Jag har faktiskt stickat en hel del tröjor under de snart 20 år jag har hållit på, men inte har det blivit så många per år som det skulle kunna bli. Så visst blir styckepriset lite högt, men å andra sidan hindrar stickmaskinshobbyn mig hela tiden från att köpa färdigstickat i butik och det spar man en hel del på i andra ändan så att säga. Man kan ju inte köpa något som man skulle kunna tillverka själv, även om man aldrig gör det.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-26, 16:44   #9
avslutad160623 avslutad160623 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 4
men så kul, det låter så härligt. Jag är likadan själv. Har en SK280 som jag ääälskar och har stickat massssor på i många år. Maskinen är fortfarande som ny, dom liksom slits aldrig. Och i dagarna inhandlar jag en grovis SK155 med resårbädd o hålkort och det gör mig så lycklig. Får då sälja mellanstickaren LK150, för jag kan inte ha hur många stickisar som helst.
Kanske jag kan få tips av dig till grovisen sedan?
Skön sommarkväll önskar Prizilla
avslutad160623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-26, 19:06   #10
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Kan du inte ha hur många som helst prizilla??? Här är det mest platsen som sätter stopp och tur är väl det.

Hör av dig till mig om du vill sälja din LK. Jag kan ha en köpare åt den.

Kramis
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons