Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-03-30, 11:18   #1
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Overlock o covermaskin

Hej,
Nu är det dags jag tänkte idag köpa en Babylock Enlighten efter mycket tänkande. Det verkar inte säljas Imagin Wave längre vilket blivit billigare.
Ringde en butik för att få testa den här i Gbg-trakten.
Handlaren tyckte då jag skulle komma in och testa Janome overlock tror det var 644 något samt en cover maskin då får jag två i stället för en Babylock. Jag fick även erbjudande att om jag inte trivs med de två att byta ut de mot en Babylock inom ett år. Snälla kan någon ge mig lite råd. Nu när jag äntligen hade bestämt mig så fick jag mer att tänka på igen

Hälsningar
Malou
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 13:00   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag tycker att du ska gå dit och provsy. Babylocken är det bästa du kan få i overlock. Imagen är en toppenmaskin. Har du bestämt dig för en så tycker jag du ska hålla vid babylocken.
På babylocken kan du sy en söm i super tunt tyg och nästa i tjocka utan att behöva ställa om maskinen. Babylocken har automatisk trådspänning.
Men prova och se. Tag med egna tyger, både supertunna och tjocka. Testa att trä maskinerna, från grunden. Babylocken har luftträdning, med Janome får du trä i banor.

Du väljer mellan en två ganska bra maskiner eller en toppenmaskin.
Mitt råd köp babylocken och spara och köp coverlocken senare om du behöver en sådan. Med babylocken för du en vän för livet.
Babylockar hittar man mycket sällan begagnade och det säger ganska mycket, det är en maskin man inte blir ovälsignad på.

Men tag god tid på dig och gör inte upp något när du besöker butiken. Gå hem och sov minst en natt på valet.

Jag är själv ägare av en Babylock Evolution som jag är störtkär i. Svindyr men värd varenda krona.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 14:06   #3
Dagmar Dagmar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 22
Thumbs up

Citat:
Ma-lou skrev: Visa inlägg
Hej,
Nu är det dags jag tänkte idag köpa en Babylock Enlighten efter mycket tänkande. Det verkar inte säljas Imagin Wave längre vilket blivit billigare.
Ringde en butik för att få testa den här i Gbg-trakten.
Handlaren tyckte då jag skulle komma in och testa Janome overlock tror det var 644 något samt en cover maskin då får jag två i stället för en Babylock. Jag fick även erbjudande att om jag inte trivs med de två att byta ut de mot en Babylock inom ett år. Snälla kan någon ge mig lite råd. Nu när jag äntligen hade bestämt mig så fick jag mer att tänka på igen

Hälsningar
Malou
Hej.
Jag hittade en länk:http://www.symaskinswebbshoppen.se/P...%2cProductName
Dagmar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 14:53   #4
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Tack Dagmar, inte riktigt vad jag söker:-).
Bila, det är svårt att få provsy Babylocken där jag bor i Västra götaland de flesta har den inte hemma om de överhuvudtaget säljer den.
Men nu är det gjort beställt o klart från Skövde symaskiner de hade ett bra pris på Enligheten just nu och man får med en del fötter så jag slog till. Har sovit på saken ett halvår nu. Så nu slipper jag bära den beslutsångesten mer, nästan värt att fira bara det.
Hälsningar
Malou
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 21:20   #5
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Hej, du har gjort ett bra val, jag har också Babylock Enlighten och den är verkligen värd sitt pris. Nu byter jag trådar med glädje, det som jag drog mig för när jag hade en enklare overlock. Du kommer att bli supernöjd.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 13:17   #6
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Oh vad roligt att höra Lotta, jag är lite nervös eftersom jag inte sytt på en overlock själv tidigare. Har sytt en gång för länge, länge sedan men den var redan trädd o klar, heter det trädd??? vad konstigt ordet ser ut när man skriver det hur som helst den kommer i början på nästa vecka och det ska bli så spännande. Kanske jag kan fråga här på sidan om något hakar upp sig? Ska få telefonsupport från Skövde men tar gärna emot tips och ev hjälp. Förbereder mig genom att 1. klippa till mönster på tunika i jearsy. 2. tittar på Babylocks filmer på youtube igen o igen så himla kul. Sedan försöker jag läsa lite bloggar och tittar här på sysidan efter tips.
Hälsningar Malou
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 19:33   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Köp inte på dig för mycket i stora konor, köpt stora koner bara i dom färger du kommer att sy mest i. Andra färger räcker med 1000 metersrullar.
Bibbis textil har bra pris på bra overlocktråd.
Jag har själv lärt mig mycket på youtube, det är en guldgruva för den syintressarade.
Och så får jag grattis till den kommande famlijemedlemen, hoppas att väntan inte blir lång. För jag förstår att du nästa klättrar på väggarna av längtan.
Jag tror att du gjort ett mycket bra val.
Hade du valt det andra alternativet hade du hela tiden suktat efter babylocken.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-01, 11:56   #8
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Tack Bila, det ska bli så roligt och jag tror du har rätt, jag hade nog inte kunnat släppa tanken på Babylocken och hur den skulle vartit då jag tänkt på den så länge. Jag tittade in på Bibbis såg att den svarta tråden på 2.500 meter var slut kan man ha 4 stycken 5-tusen meters rullar på maskinen? Får det plats? Jag kanske ska välja 1.000 meters i stället. Bra tips det där med tusen metersrullar i ovanliga färger.
Hälsningar
Malou
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-01, 14:01   #9
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Det går alldeles utmärkt att ha 4 st 5000meters rullar på maskinen. Färger som jag inte använder så ofta har jag köpt 1000metare.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons