Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-04-09, 18:11   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Aptrist!!!

Jag har tre stickmaskiner. En är på verkstad i Forshaga för den stickar fel med elektroniken påslagen. Då köpte jag en grovstickare som jag bara älskar, när jag höll på som bäst så lossnade en plastbit på släden så jag bara kunde ha maskstorlek 10 då fick den följa med till verkstaden i Forshaga.
Förra helgen var jag på kurs med lånad maskin. Blev kär i den också, så jag gick hem och beställde en sådan. Har inte hört ett ljud. Men den är betalad och 800 för frakten likaså. Garn kommer på 20 timmar från Turkiet men imte en stickmaskin från England på sex dagar!

För ett halvår sedan hade jag min huskylock inne på service. Sydde några saker när den kom hem sen gick nålarna av. Jag hittade inte verktyget att byta med.Nu har jag varit fyra gånger på Husqvarna i och de glömmer det varenda gång!!! Idag satt jag och sydde min orchidea pch det är en toppenmaskin tycker jag. Tills den bara slutade. Nu har jag slagit av min Designer 1 mitt i broderiet för annars sprängs den väl i småbitar!
Denna vinter har min häst haft tre kolikanfall. Det är undantaget i försäkringen så det har kostat mig över 20000 spänn. I fredags åkte mannen till Spanien för att spela golf. Trevligt för honom och jag och sonen skulle vara hemma och ha det mysigt tänkte jag. En kvart efter att jag pussat mannen hejdå ringer de från en ambulans och däri ligger min son som är medvetslös. Billös cyklade jag i onepiece och foppaskor till akuten. Sonen piggnade till men vi blev kvar på sjukhuset 36 timmar. Där jobbar sonens papa som kirurg,ham undrafe säkert varför hans exfru struttade runt som en jättebebis i overall på sjukhuset.
Sonen måste jag ju ha kvar men jag undrar om någon har ett tips på en annan hobby som inte kostar så våldsamt eller behöver veterinär eller symaskinsverkstad hela tiden? Dessutom undrar jag om det finns män att byta till när den man har är bortrest när man behöver hjälp??!!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 06:18   #2
Ireth Ireth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Usch vad tråkigt! Jag hoppas det blir bättre för dig.

Du kan ju pröva att nålbinda? det behöver man inga maskiner för
Ireth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 07:05   #3
Christina2 Christina2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 27
Annars finns ju alltid schack....., eller samla på frimärken, suck, jag lider med dig
Christina2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 14:12   #4
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Tack för er omtanke! Det värmer verkligen! Jag ser nu att mitt inlägg är gnälligt skrivet,det var inte meningen för jag såg lite humoristiskt på situationen. Ja inte sonens smäll då men jag är så glad att han mår bra!
Jag blir bara så förundrad ibland när jag ränker på alla de bekymmer och kostnader som ens intressen gör anspråk på. Jag brukar jämföra mig med mina vänner som har sitt jobb sin familj och ett gymkort och tycker det är fullt tillräckigt! Jösses vad tid och pengar de måste ha. Men jag förstår inte hur de står ut. Jag är som person en pizza med extra allt! Jag har också familj och är mån om mitt hem som jag är helt nöjd med och jag älskar verkligen mitt jobb. Men jag bara måste sy sticka hålla på med hästar, planera och åka på resor bara plocka svamp och hundra saker till annars blir jag totalt uttråkad. Det är väl de bra och dåligt antar jag.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 15:58   #5
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag förstår precis vad du menar... Människor behöver ha olika mycket att göra. Jag pluggar heltid gånger två, jobbar extra och åker "hem" till mina föräldrar och syster varannan helg och står ändå inte ut om jag inte får gräva ner mig i mina syprojekt. Jag behöver saker att göra! Och av någon anledning blir man ännu mer sugen på att göra vissa saker när man inte kan det. Och då blir man ännu mer rastlös och irriterad över det. :P
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 00:32   #6
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
Fy vad tråkigt för dig!

When the shit hits the fan...
Men jag måste bara få: HAHAHAHA!!! (Ber om ursäkt för det)
Men bilden jag får av en mamma som cyklar till akuten iklädd en onepiece och foppatofflor är ju obetalbar!!
Näpp, tycker inte du var gnällig. Du levererade en betraktelse av något självupplevt som var i världsklass! Andra gör film om sådant är.... OCH tjänar pengar på det...
Hoppas barnet mår bra. Hoppas du mår bra! Hoppas mannen lämnade bilen hemma nästa gång.. Annars kan du ju alltid "förlägga" bilnyckeln innan mannen ska åka nästa gång! Eller sticka ut huvudet där du bor och vråla att "MAN BYTES!!!" jag lovar att du får svar...!!
Kram på dig! Och varmt tack för denna lördags roligaste betraktelse.
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 08:14   #7
krtek krtek är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 347
Virknål? De går inte av så ofta och du kan använda ditt garn...
krtek är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons