Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-25, 22:53   #16
ulldockan ulldockan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 21
Jag åker på varje symässa i Sollentuna,har nog inte missat någon de senaste 7 åren.Det blir 46 mil tur.o.retur.Tycker det är värt det även om där finns en del som jag inte är lika förtjust i.Alltid hittar jag något,för det mesta ganska mycket.Första syfestivalen jag var på var faktiskt i Göteborg 1998,nån dag efter branden.(diskoteket)
ulldockan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 21:04   #17
Anna-Erika Anna-Erika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 2
jag bor i Umeå och jag har besökt symässan i Sollentuna 3 gånger och det är värt resan.
I år är den mellan den 2-4 november och jag ska dit igen..förra gången jag var där så var det första gången jag träffa på [raderat av forumvärd]

MVH Erika
Anna-Erika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 15:32   #18
Sylust Sylust är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 74
Jag åker från Karlstad till Sollentuna för att gå på Syfestivalen. Tycker det är värt resan. Har varit där de senaste 2 höstarna och en vår om jag inte minns helt fel.

Scrapbooking vet jag inte om jag tycker passar in på en SYfestival dock.

Däremot ska det vara en Syfestival här i Karlstad nu i helgen. Första gången det arrangeras så det blir spännande att se vad de har att erbjuda.
Sylust är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 16:13   #19
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag väntar och väntar på att det ska komma någonting i Göteborg! Göteborg är Sveriges andra största stad för bövelen.

Sen håller jag med om att 100 kr i inträde känns lite häftigt när man egentligen går in för att shoppa... Liksom betala 100 kr för att shoppa?! Och om det bara är skräp så är pengarna bortkastade. Det borde tas från säljarna istället. Provision eller så. max 50 kr tycker jag det ska kosta. Ännu mindre om det är en liten mässa.

Men ja det är min åsikt det. Jag kommer allt punga ut pengar ändå om syfestivalen kommer hit!

Den i oktober som någon pratat om, ska det verkligen bli av? Verkar ju inte så? Eller kanske annan plats? Ibland blir det ju Eriksberg istället eller liknande.

Senast redigerad av ichigo den 2007-09-28 klockan 16:15.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 20:04   #20
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Men ni har ju bokmässan där borta på framkanten så vi här bak måste ju också ha nåt!
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 20:34   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Böcker äsch böcker finns överallt!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 21:23   #22
ladie1 ladie1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 23
Thumbs up hämta biljett

Om man knallar in på symaskins agenturen på södra vägen så kan man få biljetter till symässan i göteborg heden.Det sa gubben i affären när jag ringde dit,det var bara o svänga förbi o hämta sa han,det är ju dom som anordnar den 26-28okt
ladie1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 21:52   #23
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
gratis?!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 11:43   #24
ladie1 ladie1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 23
hej

ja det sa han till mig i telefonen att de var bara o komma in o hämta
ladie1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 14:14   #25
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det var ju bra. Då ska man in o hämta en!

Undrar vilka som ställer ut. Jag vill gärna testa maskiner, men kanske det bara är pfaff?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 16:56   #26
ladie1 ladie1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 23
tror inte det

tror jag inte för han på agenturen ska sluta o sälja pfaff som första val ska bli bernina tror jag, o jag tror att det finns nåt o välja på där men ring o hör
ladie1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 15:55   #27
miamia miamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 21
Citat:
lumi skrev:
Det är precis det jag misstänker att det är även nu - alltså inte mycket att "hänga i julgranen". Jag hittar nämligen ingen specifik hemsida med mer information om själva mässan, utan bara att vissa leverantörer anger i kalendrarna på sina webbsidor att de ska delta i mässan.
http://www.sysidan.se/calendar/view...1886&cals=1
miamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 16:28   #28
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Re: tror inte det

Citat:
ladie1 skrev:
tror jag inte för han på agenturen ska sluta o sälja pfaff som första val ska bli bernina tror jag, o jag tror att det finns nåt o välja på där men ring o hör
Intressant. Jag fick veta det av en annan symaskinsförsäljare (linnes symaskiner i gbg) i lite andra ordalag men tänkte att det KANSKE är konkurrens-giftsnack men eftersom du också säger det, så kanske det finns sanning i det. Jag hade ju problem med att sym. agenturen inte lagat min pfaff ordentligt. Linnes sym. säger att gubben där hos agenturen inte är samma gubbe.

Men när jag kollade återförsäljare hos PFAFF site så står ju sym. agenturen kvar?

Jag får nog fråga här vart man lagar pfaff maskiner bäst, istället för dem.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons